خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان عنوان کرد

امر به معروف و نهی از منکر رمز حیات و بقای جامعه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر رمز حیات و بقای ما از لحاظ سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و اقتصادی است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای تعطیل شود ما دچار مشکل و چالش خواهیم شد.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۷۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

امر به معروف و نهی از منکر رمز حیات و بقای جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدجعفر شهبازی در کارگاه ارتقاء سطح سلامت روان و توسعه مهارت‌های معنوی و زندگی سربازان وظیفه زندان‌های استان همدان با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر خطاب به سربازان وظیفه بیان داشت: شما جوانان ذهن پویایی دارید و با توجه به شرایط امروز، دنیا یک دهکده بزرگ شده است که این فریضه برای جوانان قابل پذیرش نیست.

وی افزود: به فرموده حضرت علی(ع) امر به معروف و نهی از منکر اگر در جامعه ای ترک شود اراذل و اوباش در آن جامعه حاکم خواهد شد و دعای نیکان مستجاب نمی‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان  ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر رمز حیات و بقای ما از لحاظ سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و اقتصادی است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای تعطیل شود ما دچار مشکل و چالش خواهیم شد.

وی بیان کرد: معنی امر به معروف و نهی از منکر یعنی دوست داشتن همدیگر و کمک کردن به یکدیگر و این کار باید متواضعانه، دلسوزانه و با لطافت و خوشرویی و با ظرافت و بدون کینه و قصد انتقام جویی و بدون خرد کردن شخصیت دیگران انجام داد.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این قانون امر به معروف و نهی از منکر نسبت به رفتارهای علنی ما است و ما حق تحقیق و تجسس در امور خصوصی مردم را به اسم امر به معروف و نهی از منکر نداریم.

وی یادآور شد: همه ما مکلف هستیم اگر نجات خود را می‌خواهیم و همچنین برای داشتن جامعه‌ای پویا همه باید نسبت به سرنوشت هم حساس باشیم و با روش دوست داشتن، محبت‌ورزی و با روش عاطفی، خوش‌اخلاقی و انسان دوستانه همدیگر را کمک کنیم چراکه در این جامعه خداوند به زندگی و جامعه برکت می‌فرستد.

در ادامه این همایش سرهنگ احمد مومیوند جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان به بیان نکاتی پیرامون پیشگیری از گرایش به اعتیاد پرداخت.

سرهنگ سرخوش رئیس پلیس فتای استان همدان نیز به ارائه نکاتی پیرامون آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی فضای مجازی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات