آیت الله سیداحمد خاتمی:

ارتجاع، بزرگترین آسیب برای انقلاب اسلامی است/ لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: ارتجاع با محوریت نفوذ، کمرنگ کردن دین، امپراطوری رسانه‌ای و همچنین به میدان آمدن فرصت طلبان بعنوان بزرگترین آسیب برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۶۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله سید احمد خاتمی در جمع مردم تربت حیدریه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان، از کلید واژه‌ای جدید بنام ارتجاع استفاده کردند که اهمیت آن بر گرفته از بازگشت به ضد ارزش‌های گذشته و کمرنگ کردن دین و انقلاب اسلامی است.

وی به برخی از انقلاب‌های آسیب دیده از ارتجاع اشاره کرد و افزود: در انقلاب مشروطیت علما با مجاهدت و روشنگری‌ها خود مردم را بر ضد استکبار و استعمار بسیج کردند، اما ارتجاع و غفلت از این انقلاب باعث شد تا شیخ فضل الله نوری به اتهام طرفداری از استبداد بر بالای دار برود و در نهایت این انقلاب منجر به روی کار آمدن رضا خان قلدر شد.

امام جمعه موقت تهران بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: ارتجاع با محوریت نفوذ، کمرنگ کردن دین، امپراطوری رسانه‌ای و همچنین به میدان آمدن فرصت طلبان بعنوان بزرگترین آسیب برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری یکی از محور‌های ارتجاع را مسئله نفوذ عنوان کرد و اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر مراقبت از نفوذ بدان معناست که چنانچه نفوذ‌های در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام ورود پیداکنند بی شک قدرت را در قبضه خواهند گرفت و دیگر اثری از انقلاب و اسلام نخواهد ماند.

خاتمی خاطر نشان کرد: نفوذی‌ها انقلاب و ارزش‌های آن را قبول ندارند و با ورود خود به اریکه قدرت از دین انتقام خواهند گرفت و آنجاست که سر مبارزین انقلابی و شیخ فضل الله نوری‌ها بالای دار می‌رود.

وی با بیان اینکه نمی‌گوئیم مسئولان کشور نفوذی هستند، اما باید زیر مجموعه خود را مراقبت بیشتری داشته باشند، افزود: علی رغم تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه اجازه نمی‌دهیم سند غربی ۲۰۳۰ در کشور پیاده شود، اما در گوشه و کنار شاهدیم که برخی افراد به بهانه غربالگری سلامت مفاد آن را اجرایی می‌کنند.

توان موشکی ایران ذره‌ای قابل مذاکره نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به خواسته‌های اخیر جبهه استکبار در پیاده سازی اهداف شومش در این کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با مذاکرات عزتمندانه مخالف نیست، اما با فرهنگ ذلت و اسارت و انفعال مخالف است.

خاتمی اظهار کرد: اوباما و ترامپ کار را تقسیم کردند، بطوریکه رئیس جمهور سابق آمریکا ماموریت داشت تا چرخه انرژی هسته‌ای ایران را از کار بیندازد و رئیس جمهور فعلی این کشور نیز در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه انقلاب اسلامی توان موشکی و دفاعی ایران را مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شیب خواسته‌های غربی‌ها به سمت توقف توان دفاعی ایران در حال سرعت گرفتن است، افزود: همان قصه برجام که آمریکائی‌ها تا توانستند در آن خیانت و بدعهدی کردند بعنوان عبرت برای ملت ایران و نسل‌های آینده کافی است و به فرمود:: ه. مقام معظم رهبری توان موشکی و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای قابل مذاکره نخواهد بود.

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری سومین محور ارتجاع را کمرنگ شمردن دین عنوان کرد و بیان داشت: از نگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها پوشش دین باید همه زندگی انسان اعم از فردی، اداری، سیاسی و اجتماعی وی را تحت الشعاع خود قرار دهد، لذا برای حفظ ارزش‌ها باید از دین مراقبت کرد.

وی افزود: امروز در کشور برخی‌ها مقوله حجاب اجباری را مطرح می‌کنند، کما اینکه این سخنان نوعی مغلطه گری است، زیرا اگر قوانینی در اسلام تعریف شده بی شک الزام اور و اجرائی است.

خاتمی گفت: مقوله حجاب اجباری را برای اسلام زدائی مطرح می‌کنند و چناچه مطرح کنندگان آن در اریکه قدرت قرار بگیرند، حجاب اختیاری را هم مورد تعرض قرار خواهند داد، زیرا کعبه آمال آنان غرب و تفکرات غربی است.

فضای مجازی کنونی (بدون کنترل و نظارت) به معنای ورود دشمن به داخل حریم خانواده هاست

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سومین محوریت ارتجاع در انقلاب اسلامی را امپراطوری رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: امروز کسانی که تا پیش از این جرأت سخن گفتن را نداشتند با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وارد میدان شدند و از هر حربه و توطئه‌ای علیه ارزش‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشور دو نوع تفکر در خصوص فضای مجازی وجود دارد، اضافه کرد: تفکر نخست متعلق به مومنین و متدینین است و خواهان کنترل و نظارت بر این فضای مجازی هستند، اما تفکر دیگر نیز معتقد است باید با دنیا رابطه داشت و متدینین وارد شوند و فضا را قبضه کنند و حال آنکه با امکانات گسترده جبهه استکبار در امپراطوری رسانه‌ای و تهاجم به ارزش‌ها این سخن به مانند مسابقه هواپیما با دوچرخه است و قابلیت اجرائی ندارد.

خاتمی اظهار داشت: این امپراطوری متعلق به ایران نیست و قصد دارد با ایجاد کردن دولت در دولت‌ها قدرت و حاکمیت را بدست بگیرد، لذا می‌بینیم که در کشور‌های مانند چین و انگلستان و برخی دیگر از کشور‌های اروپائی برای حفظ استقلال و ارزش‌های خود خیلی از کانالها، شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای را مسدود می‌کنند.

وی بر لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: علی رغم تاکیدات فراوان هنوز گام موثری در راه اندازی اینترنت ملی برداشته نشده است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: فضای مجازی کنونی (بدون کنترل و نظارت) به معنای ورود دشمن به داخل حریم خانواده هاست و چنانچه دشمن تا وسط خانواده نفوذ کند همه جیز را با خود خواهد برد و اثری از کانون خانواده باقی نمی‌گذارد.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری چهارمین محور ارتجاع در انقلاب اسلامی را قدرت پیدا کردن فرصت طلبان دانست وگفت: این افراد از نهضت آزادی و رهبر آن یعنی مهندس بازرگان حمایت وتجلیل می‌کنند، کسی که از ابتدا تا انتها مسئله ولایت فقیه را قبول نداشت ومتاسفانه امروز مورد تجلیل برخی فرصت طلبان قرار می‌گیرد.

خاتمی اظهار داشت: این تفکرحتی به تغییر نام در خیابان‌ها هم ورود پیدا کردند و خیابان کارگر تهران را قصد دارند تا بنام خیابان مصدق تغییر نام دهند کما اینکه در ابتدای انقلاب همین خیابان، ولی عصر (عج) به نام مصدق بود، مصدقی که خوشبین و به آمریکا اعتماد داشت و حال این‌ها می‌خواهند ضد تفکر حضرت امام (ره) را زنده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر بخواهیم حوادثی که پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم بر سر انقلاب اسلامی نیاید باید مسئولان کشور نفوذی‌ها را از خود برانند، دین در جامعه پر رنگ شود، اجازه ندهیم امپراطوری رسانه‌ای قتلگاه دین و استقلال و زندگی مان بشود و از به میدان آمدن فرصت طلبان مراقبت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها