خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود:

تولید ثروت در بیارجمند منوط به تامین آب است/گردشگری یکی از ویژگی‌های بارز بخش بیارجمند

معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود گفت:تولید ثروت در بیارجمند منوط به تامین آب است، اگر بتوانیم بر اساس مصوبات دولت در راستای تامین آب شرب اعتباراتی را دریافت کنیم قطعاً شاهد تحولی عظیم در بیارجمند خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۶۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی در جلسه بررسی مشکلات بخش بیارجمند در محل بخشداری این شهر ضمن بیان اینکه جمعیت این بخش ۱۸ هزار نفر است که دو هزار و ۲۲۸نفر آن‌ها در شهر زندگی می کنند، افزود: باوجود وسعت ۱۸ هزار کیلومتر مربعی و جمعیت ۱۸ هزار نفری خوشبختانه کمترین ورودی قضایی شرق استان سمنان در بخش بیارجمند است که این نشان می‌دهد می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح از ظرفیت‌های عظیم این بخش به خصوص در حوزه گردشگری استفاده کرد.
وی خاطر نشان کرد: ۲۴روستای بالای ۲۰ خانوار در بیارجمند وجود دارد که ۲۰ روستا دارای دهیاری هستند همچنین ۱۹ روستا با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار در این بخش وجود دارد که تعداد تمام روستاها را به عدد ۴۳ می‌رساند.
معاون استاندار سمنان بابیان اینکه گردشگری یکی از ویژگی‌های بارز بخش بیارجمند است، گفت: بزرگ‌ترین مشکل در منطقه تامین آب محسوب می‌شود که بیشترین روستاهای کم آب استان سمنان در این بخش حضور دارند لذا این امربر نحوه کار و معاش مردم تاثیر گذار بوده اما با ترویج گردشگری و بومگردی خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تحولات خوبی در بیارجمند بوده ایم.
هاشمی درباره راه برای رفع و یا کاهش آثار سوء خشکسالی در بیارجمند نیز، تأکید کرد: ۱۱روستای بخش امروز با تانکر آب‌رسانی می‌شوند یعنی هیچ آبی برای استفاده در آن‌ها وجود ندارد اما لایروبی قنوات یکی از اقداماتی است که در دستور کار دولت قرارگرفته چراکه ما معتقد هستیم باوجود ۷۱ چاه نیمه عمیق و عمیق و ۷۹ قنات در بیارجمند، می‌توان اقداماتی را برای تامین آب انجام داد اما این امر منوط به تامین اعتبارات و همچنین نگاه مثبت مسئولان ارشد است.
وی با بیان اینکه تولید ثروت در بیارجمند منوط به تامین آب است، افزود: ما اگر بتوانیم بر اساس مصوبات دولت در راستای تامین آب شرب اعتباراتی را دریافت کنیم قطعاً شاهد تحولی عظیم در بیارجمند و همچنین ماندگاری مردم در روستاهای این بخش شاهد باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها