فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه در گفت‌وگو با بسیج:

راهیان نور منتقل کننده فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده است/ اعزام بیش از ۷۰۰ زائر به مناطق عملیاتی جنوب از تربت حیدریه

فرمانده سپاه تربت حیدریه اردو‌های راهیان نور را فرصتی برای انتقال ارزش‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: کاروان‌های راهیان نور حقیقت زنده و منتقل کننده فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۹۸۸۵۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
سرهنگ دوم پاسدار علی نیک یاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: در شرایطی که جبهه استکبار تمام امکانات و تجهیزات خود را در یک عملیات روانی و جنگ نرم و شبیخون فرهنگی بسیج کرده تا نسل امروز و آینده کشور را از ارزش‌های و آرمان‌های انقلاب اسلامی دور و بی تفاوت نگه دارد، اردو‌های راهیان نور می‌تواند بخش مهمی از این توطئه دشمن را نیز خنثی کند.

وی اردو‌های راهیان نور را فرصتی برای انتقال ارزش‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: کاروان‌های راهیان نور حقیقت زنده و منتقل کننده فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده انقلاب است

سرهنگ دوم پاسدار نیک یاد تصریح کرد: اردو‌های راهیان نور بعنوان یک پاتک فرهنگی در برابر تک دشمن به شمار می‌رود، بطوریکه در این مدت اغلب جوانان و کسانی که از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید می‌کنند با رشادت ها، ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام نیز بیش از گذشته آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس یک عرصه و فعالیت عملی برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و مقاومت است، زیرا رزمندگان دلیر این سرزمین در شرایطی که در گسترده‌ترین و بی سابقه‌ترین تحریم‌ها بخصوص تحریم نظامی قرار داشتند، توانستند با مقاومت و از خود گذشتگی نتیجه‌ای را رقم بزنند که ابهت ابرقدرت‌های شرق و غرب دنیا را برانگیزند.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه تشریح عملیات‌های دفاع مقدس در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا بعنوان یک ساعت درسی به شمار می‌رود، افزود: آنچه که مهم است روحیه مجاهدت جوانان در کنار خودباوری و زهد و معنویت آنان بود که توانست با استمداد‌های پرودگار متعال بر دشمن تا بن دندان مسلح فائق آیند.

عضوشورای تامین شهرستان تربت حیدریه در ادامه از اعزام بیش از ۷۰۰ نفر در قالب ۱۵ دستگاه اتوبوس از این شهرستان خبر داد و گفت: نخستین کاروان راهیان نور به تعداد ۱۰۰ نفر متشکل از دانشجویان مراکز آموزش عالی روز دوشنبه هفته گذشته از طریق ناوگان ریلی کشور به استان خوزستان اعزام شدند و تا فردا برخواهند گشت.

وی بیان داشت: استقبال از کاروان‌های راهیان نور در تاریخ‌های ۲۴ اسفند و بخصوص ۲۷ اسفند امسال بیش از گذشته بود و قرار است که ۱۱ دستگاه اتوبوس در تاریخ‌های فوق به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شوند، ضمن آنکه چهارم فروردین سال آینده نیز بخشی دیگر از کاروان‌ها اعزام خواهند شد.

سرهنگ دوم پاسدار نیک یاد اظهار داشت: در این اردوی یک هفته‌ای زائران سرزمین نور از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان خوزستان شامل؛ طلائیه، هویزه، شلمچه، اروند (منطقه عملیاتی والفجر ۸)، خرمشهر و آبادان، معراج الشهدای اهواز، دهلاویه، سوسنگرد، بستان، تنگه چذابه، فکه، منطقه عملیاتی فتح المبین، پادگان دوکوهه اندیمشک نیز بازدید خواهند کرد.

فرمانده سپاه تربت حیدریه درپایان اضافه کرد: زائران در کاروان‌های راهیان نور در این مدت از زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در قم، حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم حسنی و حرم امام راحل و بهشت زهرا در تهران، بهره‌مند خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها