خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین:

کاهش۲۲درصدی وقوع سرقت در استان/ ایام شاد پایان سال را به کام خود و دیگران تلخ نکنیم

سردار محمودی گفت: استان قزوین از نظر تعداد کل وقوع سرقت در رتبه ۲۲ کشوری قرار دارد و از نظر وقوع نزاع و درگیری رتبه ۳۲ کشوری را به خود اختصاص داده است
کد خبر: ۸۹۹۹۱۰۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست خبری فرمانده انتظامی استان قزوین صبح امروز با حضور سردار مهدی محمودی، معاونت های انتظامی در حوزه های مختلف و خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن شهید حق شناس ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد.
سردار محمودی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: شعار نوروزی امسال آرامش بهاری با نظم و امنیت است و امنیت یکی از اولین نیازهای بشر است‌ شاکله اصلی همه مناسبت های اجتماعی در امنیت بوده و زیربنای حیات اجتماعی در تمام عرصه ها داشتن امنیت است.
وی گفت: نیروی انتظامی به عنوان رکن اصلی و قوام بخش جامعه است و یکی از اصلی ترین نیروهای مسلح که برای مقابله با جرایم، بزه و انحرافات تلاش می کند.
فرمانده نیرو انتظامی استان قزوین اظهار کرد: نیروی انتظامی ابزاری کارآمد برای جمهوری اسلامی و در راستای ارتقا امنیت اجتماعی فعالیت های بسیاری دارد.
سردار محمودی عنوان کرد: آنچه به عنوان اولویت اصلی است مبارزه با سرقت قاچاق مواد مخدر، توجه به امنیت اخلاقی و ارتقا سطح کیفی کارکنان است.
وی با اشاره به مهمترین اقدامات سال جاری افزود: مهمترین موضوعات سال جاری بحث انتخابات بود که با درایت مردم و امنیت بخشی نیروی انتظامی در صحنه، انتخابات خوبی برپا شد.
فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در تجمعات دی ماه نیز نیروی انتظامی حضور مقتدرانه داشت و صف مردم را از صف اغتشاشگران جدا کرد و تعدادی را که در صدد برهم زدن امنیت عمومی بودند با هوشمندی پلیس استان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
سردار محمودی ادامه داد: استان قزوین از نظر تعداد کل وقوع سرقت در رتبه ۲۲ کشوری قرار دارد و از نظر وقوع نزاع و درگیری رتبه ۳۲ کشوری، از نظر تعداد وقوع تصادفات فوتی با توجه به بیشترین راههای مواصلاتی در کشور، در جایگاه ۲۲ کشوری از لحاظ تعداد تصادفات جرحی رتبه ۳۲ کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: با توجه به حجم تصادفات، بیش از ۲۳۲ میلیون خودرو در ۱۱ ماهه امسال در محورخای مواصلاتی استان تردد داشته که ۱۳ ممیز ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
فذمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: حجم تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در ارتباط با کشفیات سال گذشته از جمله دستگاه هایی هستیم که در این امر، پیشرو بوده و در همین راستا ۳۸ درصد افزایش کشف انواع مواد مخدر داشته ایم که بیش از ۲ تن مواد در استان کشف شده است.
سردار محمودی اضافه کرد: در بحث دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۳۸ درصد افزایش، در امور امنیتی ۲۵ درصد افزایش و در مفاسد اجتماعی ۱۲ درصد افزایش دستگیرشدگان و همچنین ۱۵ درصد کشف محصولات مبتذل و غیر فرهنگی داشتیم.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا این لحظه در بحث کاهش جرم سرقت ۸ درصد کاهش در استان داشتیم که از شاخص کشوری فراتر هستیم.
این مسوول انتظامی در خصوص جرایم خشن اعم از سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف کاهش بسیار چشمگیری داشتیم و حدود ۵۴ درصد در تجاوز به عنف و ۸ درصد در جرایم خشن نسبت به سال قبل کاهش داشتیم.
فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در تصادفات فوتی ۱۷ درصد و در تصادفات جرحی ۱۳ درصد کاهش داشته ایم و در ارتباط با طرد اتباع غیر مجاز به دلیل مهاجرپذیر بودن استان، ۳۲ طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز اجرا شده که ۴هزار نفر دستگیر و طرد شده اند.
سردار محمودی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۳ مرحله طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته ایم که بیش از ۳۴۵ هزار و ۷۳۴ مورد اقلام مختلف کشف شده است.
وی ضمن اشاره به اجرای طرح های ارتقا اجتماعی اضافه کرد: ۲۴ مرحله طرح در این زمینه انجام شده و ۷۸۲ نفر دستگیر شده اند همچنین ۴۹ قبضه سلاح کشف شد و در بازرسی از منزل ۴۳ هزار و ۷۴ گرم انواع مواد کشف شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: با توجه به وقوعات و کشفیات بیش از ۲ هزار مورد رد مال در سرقت های خرد و کلان انجام شده و در بحث فضای مجازی متاسفانه ۳۶ درصد افزایش داشتیم و در مقابل ۳۲ درصد افزایش کشف جرایم و ۳۶ درصد دستگیری مجرمین فعال در این فضا را داشته ایم.
سردار محمودی درخصوص چهارشنبه آخر سال اضافه کرد: بیش از یک میلیون و۱۳۶ هزار و ۶۸۶ عدد انواع مواد محترقه کشف شده و ۷۱ نفر دستگیر شده که در این راستا ۱۸۴ درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.
وی افزود: در همین ارتباط ۲۳ خودرو، ۲۷ موتور سیکلت توقیف، ۲۰ واحد صنفی پلمب و به ۱۸۶ واحد فروشنده تذکر داده شده است.
فرمانده انتظامی استان قزوین در خصوص انتظارات پلیس در زمینه چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: والدین باید به رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و توسط والدین نسبت به مواد محترقه آگاه سازی انجام شود چرا که عمدتا بیشترین مصدومان، خردسالان، کودکان و نوجوانان هستند.
سردار محمودی ضمن اشاره به جدی گرفتن هشدارهای پلیس در این زمینه بیان کرد: از نگهداری مواد در منازل اجتناب شود، از برافروختن آتش های پرحجم در کوچه های کم عرض و شلوغ خودداری شود، اگر افرادی ایجاد مزاحمت می کنند شهروندان به پلیس مرکز ۱۱۰ اطلاع دهند.
وی همچنین افزود: از تجمع و راهبندان و روشن کردن آتش در اماکن عمومی بپرهیزید و از این شب به عنوان یک شب سنتی و ‌صله ارحام یاد کنید.
فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که باعث اخلال در جامعه و نظم عمومی می شوند برخورد قضایی می کند و دستگیر شدگان تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشتگاه به سر خواهند برد.
سردار محمودی گفت: پلیس با شادی مردم مشکلی ندارد و از این امر استقبال می کند اما با برهم زنندگان نظم عمومی برخورد قضایی می کند و از مردم می خواهیم که با پلیس همکاری کنند تا این ایام را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها