خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان میامی:

معدن ظرفیت خوب توسعه شرق استان/توجه به کارآفرینی

فرماندار شهرستان میامی گفت:متاسفانه تا کنون ما به‌جای آموزش کارآفرینی، تنها پشت میز نشینی را به دانشجویان آموزش داده ایم.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۶۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد مهدی کریمی در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های شاهرود و میامی به میزبانی فرودگاه شاهرود بابیان اینکه توسعه با منابع دولتی ایجاد نمی‌شود، ابراز داشت: بزرگ‌ترین چالش موجود آب و بی‌کاری است که برای رفع آن ناگزیر به ایجاد اشتغال هستیم که باید برای تحقق این امر نیز در سه حوزه گردشگری، معدن و کشاورزی نیازمند جذب سرمایه گذار و گردشگر هستیم.
وی بابیان اینکه حوزه کشاورزی فعلی اشباح شده است و باید همگام با تکنولوژی حرکت کنیم، افزود: در حوزه گردشگری باید بستر لازم را فراهم کنیم از سوی دیگر باید دانست که ما در جذب گردشگر نقشی نداریم اما در ماندگاری آن می‌توانیم اثرگذار باشیم.
فرماندار میامی ضمن گلایه از نبودن تابلو میامی در حاشیه بزرگراه تهران-مشهد، ویژه معرفی این شهرستان برای زائران علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: در خروجی شاهرود شاهد نصب تابلوی شاهرود-سبزوار هستیم در صورتی که تا رسیدن به حوزه استان خراسان دو شهرستان داورزن و میامی نیز با امکانات و ظرفیت های فوق العاده خوب گردشگری وجود دارند لذا این سوال پیش می آید که چرا نباید از این پتانسیل برای ماندگاری مسافران استفاده شود.
کریمی با بیان اینکه استان سمنان به طور متوسط شش برابر میانگین کشوری، سرانه معدن دارد، تصریح کرد: در شرایطی که رشته تحصیلی معدن در دانشگاه تعطیل‌شده، راهی جز به گردش درآوردن معادن نداریم تا از این راه به توزیع و ثروت و تکنولوژی دست یابیم.
وی بابیان اینکه برای به حرکت درآوردن صنعت و معدن باید تلاش کنیم، افزود: متاسفانه تا کنون ما به‌جای آموزش کارآفرینی، تنها پشت میز نشینی را به دانشجویان آموزش داده ایم به همین علت در راستای اشتغال در حوزه کشاورزی و معدن با مشکلاتی روبرو هستیم و تنها ۱۰ درصد تحصیل کرده حوزه کشاورزی و پنج درصد تحصیل کردگان حوزه معدن در تخصص های خودشان فعالیت دارند حال آنکه اگر دانش عمومی، اقتصادی، فنی و مهندسی را به دانشجویان انتقال ندهیم بروز مشکلات در آینده دور از انتظار نخواهد بود.
فرماندار میامی با بیان اینکه در مسیر سرمایه‌گذاری با موانعی مواجه هستیم که باید برای رفع آن تلاش کنیم، گفت: تیم حرفه‌ای برای مذاکره با سرمایه‌گذار وجود ندارد و از سوی دیگر با اتکا به درآمدهای دولتی نیز نمی توان توسعه ایجاد کرد لذا این مهم می‌طلبد تا بخش خصوصی میدان‌دار باشد.
کریمی افزود: گسترش بخش دولتی بیش از اندازه است و باید شاخص‌ها تعریف و ریسک‌پذیری تعیین شود تا سرمایه‌گذار بتواند بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشد، امروز در استان سمنان بالغ‌بر ۵۰ معدن وجود دارد که برای راه‌اندازی آن‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر سرمایه گذار بخش خصوصی نباشد این معادن رشد نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه باید در جذب سرمایه‌گذار به دنبال راهکار باشیم، اضافه کرد: آمایش سرزمین، سیاست های تشویقی، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله فرودگاه و دسترسی ریلی و تدوین بانک پروژه می تواند ما را از بن‌بست‌ها نجات دهد و لذا باید به دنبال تعیین شاخص‌های اقتصادی و مهندسی برای توسعه هر چه بیشتر منطقه باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها