دیدار با ولایت در حضور امامت

مشهد الرضا (ع) امروز میزبان مردی از سلاله آل رسول (ص) است.
کد خبر: ۹۰۰۱۶۶۲
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آغاز بهار امسال با شهادت ابن الرضای دوم حضرت امام هادی (ع) است و هر یک از زائران با ورود به حریم رضوی دستان ادب بر سینه گذاشته و پس از سلام و عرض تسلیت به ساحت مقدس امام مهربانی‌ها در پناه ایشان برای شروع سال نو بر لبانشان زمزمه دعا جاری می‌شود.

در حالیکه همگام با رسیدن فصل بهار همه در انتظار شکوفایی و نو شدن هستند خراسانی‌ها هر ساله در اولین روز از سال جدید به رسم میزبانی قدوم رهبر معظم انقلاب بهار را در بهار به نظاره می‌نشینند.

به رسم همه ساله زائران و مجاوران حریم رضوی در دیدار با رهبرشان سید علی، فرزندی از سلاله پاک نبی (ص)، ساعت‌هایی را به انتظار نشسته تا از سخنان ایشان در اولین روز سال جدید بهره‌مند شوند و افق یکساله زندگی خود را با بهره مندی از فرمایشات ایشان ترسیم کنند.

با وجود ازدحام جمعیت در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی صمیمیت حاکم بر جمع حاضر باعث ایجاد نظمی شده و هر یک از افراد در صفوف فشرده کنار یکدیگر زمزمه کنان می‌گویند‌ای پسر فاطمه (س) منتظر تو هستیم.

امروز همه آمده اند تا در حضور امام علی بن موسی الرضا (ع) بار دیگر با نائب فرزندش حضرت مهدی (عج) تجدید بیعت کنند و چه خوش است دیدار با ولایت در حضور امامت.

کودکان به همراه مادرانشان درحالیکه سربند یا مهدی ادرکنی (عج) و یا زهرا (س) بر پیشانی بسته اند، نوجوانان چفیه بر شانه‌ها انداخته و عده‌ای از حاضران با لباس‌های متحد الشکل نمای خاصی به مکان داده اند.
 
شعرخوانی صابر خراسانی  از شاعران برجسته اهل بیت(ع) و دکلمه‌خوانی میثم مطیعی و مرثیه سرایی احمد واعظی در سالروز شهادت امام هادی(ع) از ویژه برنامه‌های مراسم دیدار است.
 
مردم با شعارهایی چون «کشور شیر خدا پر از سلیمانی است»،« مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از استکبار و دشمنان ولایت اعلام می دارند.
 
مردم با زمزمه شعار ای پسر فاطمه(س) منتظر تو هستیم به استقبال یار خراسانی خود می روند.
 
هم اکنون سخنرانی آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی آغاز شد.
 
آیت الله رئیسی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع)  بیان کرد: امروز مردم مشهد، خراسان، کشور و امت اسلامی در انتظار است که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه کشور  و نظام را در سال جدید از لسان مقتدای خود بشنود و این بهار، جای شکرگزاری است که سخنان راهبردی رهبری معظم انقلاب اسلامی در کنار این مضجع ایراد می‌شود.
 
رئیسی با اشاره به منشور مقام معظم رهبری در خصوص تسهیل امر زیارت اظهار کرد: نخستین محور مورد تاکید رهبری، توجه به زیارت و زائر بود، زیارت برای زائران مضجع نورانی امام هشتم(ع) باید به نحوی تسهیل می‌شد که هر کسی در هر کجای این کشور به سهولت بتواند به زیارت مشرف شود.
 
وی افزود: این امر مهم به‌ویژه در مورد اقشار کم‌درآمد مهم بود که امکانات مالی زیادی ندارند و در این مدت تلاش شد و سایر نهادهای انقلاب اسلامی کمک کردند و بیش از 600 هزار نفر به عنوان زائر اولی مشرف شدند.
 
رئیسی اعزام 2300 گروه جهادی با همکاری جریان انقلابی دانشجویی در عرصه های عمرانی، محرومیت زدایی، بهداشت و درمان و ... را از جمله اقدامات آستان قدس رضوی در سال جاری عنوان کرد و گفت: همچنین در حوزه فرهنگی علاوه بر تشکیل سازمان برای انسجام بیشتر بخش های فرهنگی مانند شعر ، هنر و معماری و تشکیل اتحادیه ای به عنوان کسانی که در این حوزه فعال هستند درصدد هستیم تا هنر فاخر اسلامی روز به روز پیشرفت داشته باشد.
 
هم اکنون  سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی آغاز شد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها