حامد جهانگیری
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل: بر اساس برآورد اولیه حدود ۱۵ میلیارد تومان خسارت درپی تند باد اخیر به استان اردبیل وارد شده است
کد خبر: ۹۰۰۲۲۵۱
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

خسارت ۱۵ میلیارد تومانی تندباد در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل فرهاد عبدالعلی‌پور ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج در اردبیل، اظهار کرد: میزان خسارت وارد شده درپی تند باد اخیر  را به استان ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیر کل مدیرت بحران استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و در اثر تندباد شدید در استان ۱۸۵ مورد قطعی برق و ۱۰ مورد آتش‌سوزی در مراتع استان گزارش شده است.

وی گفت: بیش از ۶۰ خودرو در سطح استان در اثر این طوفان مورد آسیب قرار گرفته است که ۱۷ مورد در مشگین‌شهر بوده است.

مدیر کل مدیرت بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه متاسفانه در طی این دو روز یک نفر از  هم‌استانی‌ها در اثر این تند باد جان خود را از دست داد، افزود: یک نفر نیز در اثر طوفان روز گذشته مصدوم شده است.

عبدالعلی‌پور با تاکید بر اینکه شب گذشته ۷۵ مورد اسکان در گردنه الماس انجام گرفته است، تصریح کرد: ۴۷ مورد قطعی برق در مشگین‌شهر رفع شده است و ۴۴ مورد آن در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در سطح استان ۳۵ سایت همراه اول و ۸۶ مرکز کم‌ظرفیت به خاطر قطعی برق دچار مشکل شده است که به زودی مشکل این سایت‌ها رفع خواهد شد.

مدیر کل مدیرت بحران استان اردبیل اضافه کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان عزیز با رعایت نکات ایمنی و عدم استقرار در زیر تابلوها و درختان در سطح شهر و قرار ندادن اشیاء خطرآفرین در پشت‌بام‌ها از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند.

ارسال نظرات