خبرهای داغ:
مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین:

500نفر از دانشجویان قزوینی در ایام نوروز به اردوهای جهادی اعزام شدند

مسئول قرارگاه‌نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین با اشاره به اردو‌های جهادی نوروزی گفت: هر سال اردو‌های جهادی نوروزی برگزار می‌شود و امسال نیز دو گروه پزشکی و فرهنگی به منطقه زلزله زده روستا‌های کرمانشاه و سر پل ذهاب اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۹۶
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، محمدرضا بحرانی مسئول جهادسازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین، با اشاره بر اینکه مهمترین اهداف این اردوها خودسازی دانشجویان است اظهار کرد: همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند از این رو مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی را می توان خودسازی عنوان کرد.

وی افزود: دانشجویان با شرکت در اردوهای جهادی علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت و سهیم شدن در کار خیر، روحیه خودباوری و کارجهادی را در خود تقویت می‌کنند.

بحرانی تقویت روحیه جهادی دانشجویان در جهت گسترش تربیت نیروهای همطراز با انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را هدفی بزرگ در اردوهای جهادی برشمرد و ادامه داد: در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

مسئول قرارگاه‌نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین با اشاره به اردو‌های جهادی نوروزی گفت: هر سال اردو‌های جهادی نوروزی برگزار می‌شود و  امسال نیز دو گروه  پزشکی و فرهنگی به منطقه  زلزله زده  روستا‌های  کرمانشاه و سر پل ذهاب  اعزام شدند.

بحرانی با بیان اینکه از  ۳ فروردین  تا ۱۳ بیش از  ۵۰۰ نفر از دانشجویان استان قزوین  به  این اردو‌ها اعزام می‌شوند، تصریح کرد:  حدود ۳۵ گروه جهادی فعال در سطح استان داریم و در سال ۹۶، بیش از  ۲۰۰۰ هزار نفر به مناطق محروم اعزام شدند.

وی درباره خدمات ارائه شده توسط جهادگران در مناطق زلزله‌زده  بیان کرد: خدماتی در محورهای مختلف اعم از: خدمات بهداشتی و درمانی،عمرانی، اقتصادمقاومتی و فرهنگی فعالیت دارند.

این مسئول تصریح کرد: گروه جهادی در زمینه عمرانی تعمیر و  ساخت خانه‌های محرومین  را انجام دادند و توانستیم در قسمت لوله کشی آب و چشمه‌ها  فعالیت‌های داشته باشیم و همچنین در حوزه فرهنگی جشن‌های تکلیف برای دانش آموزان برگزار شد. تقدیر و تشکر  دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان جزو برنامه هر ساله ماست.

بحرانی تاکید کرد: در حوزه آموزشی توانستیم کلاس‌های قرآن و احکام و همچنین مشاغل خانوادگی  برگزار کنیم.

وی بیان کرد: درمانگاه سیاری دایر کردیم که  ۸ تا یونیت داندانپزشکی دارد، در حوزه داندنپزشکی آموزش بهداشت و درمان کار  را به صورت تخصصی  انجام می‌دهیم. و از فارغ التحصیلان و دانشجویان  این رشته استفاده می‌شود.

 مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین گفت: اردوهای جهادی یکروزه در حاشیه شهر قزوین برای شناسایی خانواده‌ها کم بضاعت و خدمات رسانی به آن‌ها و مردم این مناطق برگزار می‌شود.

 

1001/پ30/ب1

ارسال نظرات
پر بیننده ها