حامد جهانگیری
امام جمعه موقت پارس آباد:
امام جمعه موقت شهرستان پارس‌آباد گفت: همه چیز دنیا و آخرت در کلمه تقوا خلاصه شده است و رعایت تقوای الهی موجب نزول رحمت و مغفرت الهی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۳۱
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام اسماعیل احمدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: همه چیز دنیا و آخرت در کلمه تقوا خلاصه شده است و رعایت تقوای الهی موجب نزول رحمت و مغفرت الهی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب، گفت: ماه رجب ماه عبادت، بندگی پروردگار عالم و ماه اعتکاف است که خداوند متعال توفیق عطا کرده برای بعضی مومنین که برای کسب تقوای الهی انسان‌هایی که دنبال تقوا هستند، بهترین تقوا برای انسان مهارت نفس انسان است.

امام جمعه موقت شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: ۱۳ رجب میلاد حضرت علی علیه السلام است و عظمت واقعی حضرت علی را محال است انسان درک کند و ایشان از جهات شجاعت و قضاوت و اخلاق برای بشریت الگو هستند.

احمدی ادامه داد: حضرت علی (ع) در سن جوانی از سوی پیامبر اکرم (ص) به عنوان قاضی منسوب شد و باید قاضی‌ها حضرت علی علیه السلام را الگو خودشان قرار بدهند.

امام جمعه موقت شهرستان پارس آباد افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت و آسایش کشور به خاطر وجود قوه قضائیه است و برخی آفت‌ها و آسیب‌ها هم وجود دارد که طبق توصیه مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه قضاتی که قضاوت درست نداشته باشند باید با آن‌ها برخورد شود.

وی به دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ۱۲ فروردین روز مبارک و میمون و به یادماندنی است که ملت ایران در این روز حماسه‌ای بزرگ آفریدند.

احمدی تصریح کرد: ملت شریف ایران در ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ با بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی ایران رای دادند که جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت قرار دارد.

امام جمعه موقت پارس‌آباد ادامه داد: جمهوری یعنی مردم خودشان در سرنوشت کشورشان دخالت دارند و اسلامی یعنی اینکه نظام بر اساس اسلام پایه‌گذاری شده است و هر مسؤولی که در این نظام به پست و مقامی می‌رسد باید برای خدمت به مردم کار کنند و به فکر منافع خود نباشد.

وی بیان کرد: ۱۳ فروردین امسال مصادف است با وفات حضرت زینب کبری (س) و عاشقان اهل بیت باید حرمت این روز را به خاطر عظمت حضرت زینب حفظ کنند.
ارسال نظرات