خبرهای داغ:
امام جمعه میامی:

مصرف کالای ایرانی فرهنگ سازی شود

امام جمعه میامی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کالای ایرانی برای ایرانی باید فرهنگ سازی شود و مسئولان و مردم در کنار یکدیگر برای حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۰۰۳۱۴۷
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور  ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: کالای ایرانی برای ایرانی باید فرهنگ سازی شود و مسئولان و مردم در کنار یگدیگر برای حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند.

وی افزود: برنامه ریزی برای افزایش تولید، ارتقای کیفیت کالای ایرانی، انطباق با نیاز و سلایق مردم، ارزان کردن کالای ایرانی و رقابت کردن با اجناس خارجی از راهکار های مهم تحقق شعار سال ۹۷ هستند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه  مخاطب شعار سال ۹۷  علاوه بر مسئولان مخاطب آحاد مردم هستند، تصریح کرد: همه مردم باید وارد عرصه حمایت از کالای ایرانی شوند و نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و در ابتدا باید مسئولان خود عامل به حمایت از کالای ایرانی باشند.

صفایی پور در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران،افزود:۱۲ فروردین بزرگترین عید ملی ایران و روز فرو ریختن طاغوت ۲۵۰۰ ساله و محقق شدن حکومت اسلامی است که ملت ایران با رای قاطع خود به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی افزود:در این ۴ دهه انقلاب اسلامی هزینه زیادی را پرداخت کرده است ومورد بی مهری های داخلی و خارجی  قرار گرفته است اما ملت به خوبی در برابر تهاجمات و تحریم ها ایستادگی کرده است.

امام جمعه میامی در ادامه با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی(ع)و روز پدر،گفت:محبت  و تمسک ولایت امیرالمومنین و ائمه اطهار زمانی ثابت می شود که زندگی مسئولان و مردم مطابق با سیره ائمه اطهار باشد و در حکومت علوی جای فقر و بی عدالتی و حقوق های نجومی نیست و آسیب ها باید در جامعه ریشه کن شود.

وی افزود:امروز توجه آحاد ملت ایران بویژه مسئولان جمهوری اسلامی باید سیره عملی امام علی (ع)را الگوی زندگی دینی و اسلامی خود قرار دهند.
صفایی پور با اشاره به تقارن ایام البیض و ایام پایانی تعطیلات نوروزی،گفت:توجه به روح و تزکیه نفس همراه با حضور با شکوه جوانان در در اعتکاف بسیار مورد توجه قرار گیرد و مسئولان باید فضای لازم جهت حضور جوانان در عرصه های مختلف ایجاد کنند.
وی گفت:ایام اعتکاف روز همایش و مانور به نمایش گذاشتن عبادت و بندگی است و حضور جوانان در این مانور نقشه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه میامی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت و ،گفت:شادی در اسلام یک ضرورت اجتماعی و شخصی است و مسئولان باید موانع شادی آور را از جامعه بردارند و توازن بین شادی و غم در جامعه را رعایت کنند و شادی نیز باید درچارچوب شرع و قانون باشد.

صفایی گفت:در روز طبیعت باید از طبیعت به خوبی محفاظت شود و سرمایه ملی و خدادادی باید برای آیندگان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه میامی در ادامه به اهمیت تکمیل و انجام پروژه های مختلف عمرانی،تجهیزاتی،گردشگری و… در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود:تکمیل و تجهیز بیمارستان میامی ،توجه بیشتر در حوزه ورزش  و تکمیل استخر و زمین چمن ،سامان دادن به بخش های گردشگری و تفریحی نیز مورد توجه قرار گیرد.

صفایی پور افزود:از ظرفیت های کاروانسراها و بافت تاریخی و تفرجگاه های شهر میامی باید برای جذب گردشگران در طول سال نیز استفاده بیشتری شود.
وی گفت:توجه به عمران و آبادانی بویژه ورودی و خروجی شهر از اولویت ها می باشد و هر شهری براساس ظرفیت ها و امکانات خود تا جای ممکن اقدام لازم را صورت پذیرد.

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار