حامد جهانگیری
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی اتاق فکر تخصصی برای مراسم مذهبی شاهد هرچه باشکوه تر اجرا شدن این مراسمات خواهیم بود.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۹۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

راه‌اندازی اتاق فکر تخصصی برای مراسمات مذهبی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه ستاد برگزاری جشن نیمه شعبان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات استانداری اردبیل برگزار شد.

در این نشست برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر میلاد منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر(عج) مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا برنامه‌های منجسم و مناسبی در گرمیداشت این روز در سطح استان اردبیل برگزار شود.

برگزاری همایش‌های ورزشی و فرهنگی مهدویت در نیمه شعبان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت:‌ همانطور که مراسم عزاداری در استان اردبیل به شکل مناسب و در شان ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود، مراسم اعیاد شعبانیه و سایر اعیاد نیز به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

علی نواداد با اشاره به اینکه موسسات مردم نهاد و ارگان‌های مرتبط باید در چگونگی برگزاری مناسبت‌ها مشارکت کنند، گفت: مراسم مذهبی باید با نظارت و مشارکت دستگاه‌های متولی و با محوریت مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه سمن‌ها و هئیت‌های مذهبی باید پای کار باشند، تصریح کرد: این نهادها به عنوان پایگاه مردمی می‌توانند به عنوان محور اصلی مراسم مذهبی اعیاد و عزاداری در برگزاری با شکوه این مناسبت‌ها نقش اساسی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از برگزاری همایش‌های ورزشی و فرهنگی مهدویت در نیمه شعبان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود این برنامه‌ها با حضور خانواده‌ها و جوانان و با مشارکت موسسات ورزشی و فرهنگی مطلوب‌تر نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

نواداد بیان کرد: در کنار این مراسم که در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود با برنامه‌ریزی لازم یک جشن بزرگ و ماندگار نیز می‌تواند برای استان ولایی قابل توجه باشد.

وی از راه‌اندازی اتاق فکر تخصصی برای مراسم مذهبی خبر داد و گفت: در این اتاق برای نخستین بار اعضا و مسئولان با کمیته‌های متعدد با همفکری بیشتر تشکیل می‌شود.

لزوم محتوابخشی برنامه‌های دینی و مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد:‌ باید تلاش کنیم تا اعیاد شعبانیه و به ویژه جشن نیمه شعبان به شکلی منسجم و مطلوب به عنوان محوریت برنامه‌های میلادیه در سطح استان برگزار شده و در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده با تاکید بر همکاری و همفکری متولیان امر در برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی بیان کرد: ظهور و مهدویت از مهمترین موضوعات در جهان اسلام بوده که باید در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی به این موضوع به صورت اساسی پرداخته شود.

وی برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را نیازمند همفکری و هم‌افزایی دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این برنامه‌های به صورت مردم‌محور برگزار شده و از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای برگزاری این برنامه‌ها استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شده و اقدامات در راستای فضاسازی شهری و آذین‌بندی معابر عمومی را برای این ایام تسهیل کند.

ستوده محتوابخشی برنامه‌های دینی و مذهبی را ضروری دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت مشاوران دینی و فرهنگی و شناسایی نقاط ضعف و قوت زمینه برای این مهم فراهم شود و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

اتاق فکر آسیب‌شناسی اعیاد اسلامی تشکیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد:‌ باید تلاش شود تا از اجرای برنامه‌های نامتعارف و دور از شان مردم در اعید شعبانیه جلوگیری شود که در این زمینه آمادگی داریم تا همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشیم تا زمینه برای اجرای این برنامه‌ها فراهم نشود.

سیدناصر اسحاقی با تاکید بر تشکیل اتاق فکر آسیب‌شناسی اعیاد اسلامی در طول سال تصریح کرد:‌ باید تلاش کنیم تا با این امر زمینه برای حذف انحرافات از این برنامه‌ها و نیز تقویت برنامه‌ها فراهم شود.

وی ریخت و پاش‌های نامتعارف را زمینه‌ساز وهن جشن‌های نیمه‌شعبان دانست و گفت: باید با طرح این موضوعات در جلسات شورای فرهنگی تلاش کنیم تا از چنین مواردی در برگزاری اعیاد شعبانیه جلوگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل جاری شدن  فرهنگ انتظار در زمان برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه را ضروری برشمرد و بیان کرد:  به منظور برنامه‌ریزی محتوایی در اعیاد و مناسبت‌های اسلامی باید اتاق فکری تشکیل شود که آمادگی لازم را در زمینه ایجاد این اتاق فکر و طرح آن در جلسه شورای فرهنگ عمومی داریم.

اسحاقی با اشاره به آمادگی آحاد مختلف مردم برای مشارکت در برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه و به ویژه جشن نیمه شعبان افزود: به منظور گرامیداشت اعیاد شعبانیه برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان تدارک دیده شده است که با حضور فرهنگ‌دوستان و هنرمندان اردبیلی اجرا می‌شود.

وی گفت: هیچ گونه مجوزی برای اجرای کنسرت موسیقی خیابانی برای رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از مشکلات ترافیکی صادر نشده و هر گونه برنامه‌های فرهنگی و هنری در این راستا در سالن‌ها و اماکن مناسب و مورد تائید اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات