حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی که محور اقتصاد مقاومتی و عملی شدن آن است، فراتر از مجادلات جناحی و لفاظی‌های بی حاصل، مایه وحدت بیشتر و حرکت سریع‌تر ملت بزرگ ایران در راه استقلال کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۹۲۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

استفاده از تولیدات ملی باید به افتخار تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به مناسبت شعار سال 97 به تبیین لزوم حمایت از کالای ایرانی پرداخت و از ردم خواست تا با مصرف کالاهای ایرانی به محقق شدن اقتصاد مقاومتی کنند.

در این بیانیه آمده است: مردم عزیز کشور ما که عشق و علاقه خود را به استقلال و سربلندی میهن خود در همه عرصه ها و صحنه ها به اثبات رسانده اند،قطعا با درک فواید مصرف کالای ایرانی،از محصولات داخلی که با سرمایه و کار ایرانی به وجود آمده استقبال خواهند کرد. با حمایت و مصرف کالای ایرانی، چرخ صنایع و تولید ملی به حرکت در می آید،برای جوانان شغل ایجاد میشود و از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند شعار سال تنها برای مسئولین نیست بلکه برای عملی شدن شعار سال هم مردم و هم مسئولین باید تلاش نمایند.
۱-مسئولین از واردات بی رویه جلوگیری کنند،گاها دیده میشود محصولی در داخل با زحمت بسیار تولید میشود امان همزمان مشابه خارجی آن نیز وارد میشود،اینها باید مدیریت شوند،همچنین از وارد کردن کالای های غیر ضروری مانند سنگ پا و غیره نیز جلوگیری شود.
۲-آنچه فضای کار،تولید،سرمایه گذاری و کار آفرینی را تیره و تار می کند فساد اقتصادی است که قاطعانه باید با آن مقابله کرد،دیگر نباید توجیهی برای دختر فلان وزیر و امثالهم باشد،تولید کنندگان و سرمایه گذاران باید از سلامت فضای اقتصادی کشور اطمینان کامل داشته باشند.
۳-واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارد که به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل شده اند،برای فعال سازی دوباره نیاز به حمایت مسئولین دارند.
۴-کالاهای ایرانی با وجود امکان و توانایی رقابت با تولیدات خارجی به دلیل نبود تبلیغات مناسب و نداشتن بستر مناسب فرهنگی در جامعه برای استفاده از آن با مشکل روبه رو هستند و همواره ذهنیت بسیاری از مصرف کنندگان بر کیفیت پایین کالاهای داخلی شکل گرفته است و با ترویج اندیشه برتری کالاهای خارجی، تولیدات ملی با بی مهری مواجه شده است.

مردم باید پشتیبانی خود را از تولیدکنندگان ایرانی و دلبستگی خود را به استقلال و بی نیازی کشور از بیگانگان و دشمن،با مصرف کالاهای داخلی در عمل به اثبات رسانند،استفاده از تولیدات ملی باید در نظر مردم یک افتخار محسوب شود. تولیدکنندگان نیز موظفند چیزی مطابق میل مردم،با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر تولید کنند تا اعتماد مردم را بیش از پیش جلب نمایند.

در پایان ما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت امام خامنه ای(مدظله العالی)،با انتخاب و مصرف کالای ایرانی در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی گام برمیداریم و امیدواریم حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی که محور اقتصاد مقاومتی و عملی شدن آن است،فراتر از مجادلات جناحی و لفاظی های بی حاصل،مایه وحدت بیشتر و حرکت سریع تر ملت بزرگ ایران در راه استقلال کشور شود و نبض تولید در رگ های پیکر اقتصادی کشور با ضرب آهنگ امیدوار کننده خود مایه دلگرمی دوستان انقلاب،نومیدی و ناکامی دشمنان،شادی روح بلند امام راحل و رضایت خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی و سرافرازی و سربلندی ملت ایران شود.

ارسال نظرات