خبرهای داغ:
بازتاب مجازی پایتخت۵ در شبکه‌های اجتماعی

سفر شبانه ایرانیان به پایتخت داعش!

سکانس‌هایی از سریال پایتخت ۵ که تنها بخشی از رشادت‌هایی مدافعان حرم را به تصویر کشید، بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشت.
کد خبر: ۹۰۰۴۹۵۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،حمیدرضا تاجی: شب گذشته سریال پایتخت 5، صحنه‌های نفس‌گیری را به نمایش گذاشت آن‌جا که خانواده نقی معمولی گرفتار داعش شدند و با این که همه می‌دانستند آنچه مشاهده می‌کنند، نمایشی بیش نیست اما نفس در سینه‌هایشان حبس شد.

 

حتی هومن حاجی‌عبدالهی بازیگر نقش «رحمت» نیز در این خصوص در اینستاگرامش نوشت: «با این که خودم توی این کار بازی کردم ولی خودم داشتم سکته می‌کردم.»

 

پس از پخش قسمت دیشب پایتخت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز پر شد از پیام‌های تشکر از مدافعان حرم و خانواده‌های شهید مدافع حرم.

همسر شهید محمد بلباسی از مدافعان حرم نیز در استوری اینستاگرامش چنین نوشت: «بچه هام جواب سوال‌هاشون و گرفتند. خیلی دمتون گرم»

 

حتی بسیاری از چهره‌های سرشناس و سیاستمداران هم به این موضوع واکنش نشان دادند.

حمید رسایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی هم این متن را منتشر کرد: «سریال پایتخت امشب نشون داد که اگر مدافعان حرم نبودند، به جای شادی، تفریح، مهمونی، پخت و پز برنج ایرانی و سفارش لباس شب، ناموس ایرانی باید زیر چکمه داعش وحشی می لرزید... ادای احترام کنیم به خانواده شهدا و برای شادی روح شهدای مدافع حرم، صلوات.»

 

 

المیرا شریفی مقدم، گوینده خبر هم در اینستاگرامش نوشت: «چند دقیقه نفسگیر و پر از فکر در یک سریال... چهره های کریه و وحشتناک داعشیها رو دیدید؟ فیلم بود، نزدیک ما نبود اما خیلیها از نزدیک لمسش کرده اند.ما با تصویرش ترسیدیم اما هزاران هزار نفر عزیزانشون به دست همین وحشیها کشته شدند یا به بردگی رفتند. هر مرد و زنی جلوی اینا می ایسته، شجاعترینه. که اگه نبودند،  فیلم نبود، واقعیتِ همین تهران بود و الان توی هزار تا سوراخ پنهان شده بودیم. گاهی میان خنده ها، به فکر فرورفتن لازمه.»

 

 

مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی هم توییت کرد: می دانستم فیلم است اما وقتی کودک ایرانی جلوی پای وحشی داعشی صورتش را روی خاک گذاشت، تمام وجودم لرزید. رحمت خدا به شیرمردانی که باعث شدند داعش برای زن و‌ طفل ایرانی فقط یک ‘فیلم’ باشد.

 کوروش سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی اش نوشت: بعد از مدت ها، امشب یک تعلیق درجه یک در تلویزیون ایران ... تبریک به سیروس مقدم عزیز و خسته نباشید و دست مریزاد به دوستان عزیز و هنرمندم در سریال پایتخت پنج ... این شب ها درجه یک بودید اما دیشب درخشان بودید، عالى ..

وحید یامین پور، مجری تلویزیون هم توییت کرد: «پایتخت5 مثل یک رباعی عمل کرد. داره با مصرع آخرش هیجان زده مون می‌کنه»

«علی جعفری» در کانال تلگرامی اش نوشت: پایتخت5 را به مثابه "روایت فتح" شبهای دهه 60 تلویزیون ایران درک می کنم.

 تصور نمی کنم که اگر شهیدسیدمرتضی آوینی قرار بود روایت فتحی برای این شبهای تلویزیونبسازد چیزی غیر از آنچه در قسمت17 دیدیم از آب درمیامد.

فارغ از همه انتقاداتی که مثل هر اثر هنری می توان وارد دانست، این قسمت ویژه پایتخت در آستانه سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی یاد و نام "روایت فتح" او را در تلویزیون ایران زنده کرد.

در ادامه تعدادی از نظرات کاربران فضای مجازی را نیز می‌خوانید:

- حججی ها، ما رو ببخشید که هنوز نتونستیم به دنیا بفهمونیم اگر شماها نبودید الان همه نوامیس حوری بودن در محضر دواعش ...

ارمیا

 

 

- بعد پایتخت5 یه نگاه پر استرسی به دختر وهمسرم انداختم

خدارو از بابت امنیت وآرامشی که داریم شکر کردم

زینب حسنی

 - صحنه اسارت زن و بچه ها رو دیدید؟

دارم از درون متلاشی میشم، بغض داره گلومو می‌ترکونه.....

 آدم ابن حوا

 

- فکر کنم چند میلیون ایرانی با دیدن این قسمت از سریال پایتخت با اعماق وجودشان فهمیدند که اگر مدافعان حرم نبودند زن و بچه های ایرانی این طور اسیر چنگال حرامی های داعشی می شدند!

 منصور امینی

 

- ‏ده یازده تا زن

دوتا پیرمرد

دوتا حوری

بماند بقیه اش اگر مدافعان حرم نبودند...

 محمد بینایی

- این شب ها خانواده های شهدای مدافع حرم با چشمان خیس این سریال طنز رو میبینن...

حسین ابراهیمی

 

- امشب در لحظه ای که لگد به صورت هما میخورد، خیلی ها جواب سوالشونو گرفتن که «چرا در سوریه میجنگیم»!

دانیال جابرصفار

 

- میدونی چند تا خونواده سوری و عراقی این صحنه رو دیدن؟ چند تا مرد جلوی چشمشون ناموسشون تاراج شده؟

 امیر اکبری

 

 

 

- اگر مدافعان حرم نبودن، جلو چشمات به دختر تو هم میگفتن: چطوری حوری؟

ذکریای ناراضی

 

-  ‏موقع پخش پایتخت، خیلیامون نفسمون حبس شد، ناامنی و ترس رو با تمام وجودمون احساس کردیم و نگران حال نقی و خانوادش بودیم.

و مدافعان حرم رفتند تا این ناامنی فقط تو فیلمها برامون روایت بشه نه تو واقعیت.

 مهرسانا

ارسال نظرات