خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر حوزه هنری فارس زمین هنر متعهدانه را حاصلخیز دانست و گفت: در ادوار تاریخی ایران اسلامی، هنر متعهدانه طلایه دار نیکوکاری ها، ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی و الهی و ایثارگری‌ها بوده است.
کد خبر: ۹۰۰۵۰۸۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، در آغازین ساعات هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان، مسئولان فرهنگی و مدیران استانی مراسمی در موزه دفاع مقدس شیراز برگزار شد.

در ابتدای ا، ن مراسم، محمد کرم الهی، مدیر حوزه هنری فارس با ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی به ویژه هنرمندان شهید استان فارس با یان اینکه زمین هنر متعهدانه را حاصلخیز است گفت: در ادوار تاریخی ایران اسلامی، هنر متعهدانه طلایه دار نیکوکاری ها، ارزش های والای انسانی و اخلاقی و الهی و ایثارگری ها بوده است.

وی، هفته هنر انقلاب اسلامی یادآور رشادتها، ایثارگری ها و بزرگ منشی های هنرمندان متعهد و انقلابی سراسر کشور به بهانه شهادت شهید و سید اهل قلم دانست.

کرم‌الهی افزود: در تمام ادوار تاریخ ایران اسلامی افرادی در گمنامی و ایثارگری به رشادت پرداختند که تمام خاکریزهای شرق، غرب، جنوب و شمال کشور با قلم نوآورانه در سنگر هنر به بسط و گسترش هنر دینی و اخلاقی پرداختند.

به گفته مدیر حوزه هنری فارس،  ایثارگری در تمام عرصه های فرهنگی و هنری پیوسته عنصر انقلاب اسلامی را شکل داده است.

به عقیده وی،  تجلی این ویژگی را در فرهنگ بسیج هم می توان جست و جو کرد؛ بسیج به عنوان شجره ای تابناک، پرنقش از حضور هنرمندان انقلابی است.

کرم‌الهی با تاکید بر اینکه تا مقصد مطلوب فاصله است اعلام کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در هنر انقلابی حرکت زیادی می طلبد زیرا باید زیر چتر انقلاب اسلامی، پرچم مقدس جمهوری اسلامی و منویات رهبری انقلاب مشغول خدمت باشیم و این دستاورد انقلابی را که به قیمت خون شهدا و جوانان گلگون کفن به دست آمده پاس داشت.

مدیر حوزه هنری فارس، انقلاب اسلامی را داده ای الهی دانست که باید به خوبی به صاحب اصلی آن تحویل داده شود.

وی با اشاره به سومین سال تشکیل ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس از سازمان هایی که در این رابطه فعالیت داشتند تمجید کرد و گفت: سازمان بسیج هنرمندان، بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، استانداری فارس، فرمانداران، صداوسیما، شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، تشکل های مردمی و... در این مسیر ما را یاری کردند تا امسال هم برنامه هایی درخور هنر انقلابی به سرانجام برسد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس پرداخت و اعلام کرد: امسال ۱۴ عنوان کتاب در حوزه هنری و ۱۰ عنوان نیز در دستگاه های زیر مجموعه ستاد یادشده با موضوع ادبیات پایداری، پژوهش، شعر و داستان رونمایی می شود.

کرم الهی از اختصاص مسجد فاطمه الزهرا(س) بلوار جمهوری اسلامی شیراز به عنوان مسجد هنر خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری ۵ مسجد در شهر شیراز به عنوان الگوی هنر توسط بسیج هنرمندان به شهروندان معرفی می شوند.

مدیر حوزه هنری فارس در ادامه از برگزاری ۱۶ نشست ادبی در شهرستان ها خبر داد و عنوان کرد: همایش بسیج هنرمندان نیز دوشنبه ۲۰ فروردین میزبان ۳۰۰ فعال هنری استان در تالار آزادی است؛ همچنین در طول هفته هنر انقلاب ۲۲ عنوان فیلم با موضوع مرتبط در سینماهای کانون پرورش فکری سراسر استان به اکران در می آید.

کرم الهی همچنین به نشست مشترک فیلمسازان و مدیران فرهنگی استان در روز سه شنبه ۲۱ فروردین به میزبانی حوزه هنری فارس اشاره کرد و در ادامه از برپای شب خاطره در مسجد فاطمه الزهرا(س)شیراز در روز چهارشنبه ساعت ۲۰ خبر داد.

وی برگزاری کارگاه تخصصی فیلمنامه نویسی به میزبانی شهرستان فیروزآباد را از دیگر برنامه های مهم هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ۱۵ نمایش استانی حاصل مساجد انتخاب شده که به مدت ۳ روز در مساجد این شهرستان اجرای همگانی خواهند داشت.

مدیر حوزه هنری فارس در عین حال از رونمایی ۲ آلبوم موسیقی در هفته هنر انقلاب خبر داد و گفت: یکی از این آلبوم ها که با عنوان «چلچله ها» رونمایی می شود حاوی سرودهای انقلابی فارس است که از ۵ گروه فعال هر یک با ۲ اثر در شهرستان آباده به مخاطبان ارایه می شود. این در حالیست که شهر لار نیز پنجشنبه ۲۳ فروردین جاری شاهد رونمایی از کتاب «انقلاب اسلامی در لارستان» خواهد بود.

در ادامه این مراسم که در محوطه موزه دفاع مقدس شیراز برگزار شد، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس ضمن پاسداشت روز تشکیل بسیج هنرمندان، روز فناوری هسته ای، شهادت سید مرتضی آوینی پاسداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و میثاق با شهدای هنرمند را مهم برشمرد و گفت: امیدواریم با هم افزایی اعضای ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در طول سال یاوران واقعی انقلاب و ادامه دهندگان راه شهدا و امام شهدا باشیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پایان این آیین، اعضای ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی به مزار شهدای گمنام موزه دفاع مقدس ادای احترام کرده و این یادمان را گلباران کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها