خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان:

شهید صیاد شیرازی الگوی فرماندهان انقلابی است

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان گفت: تمام تلاش شهید صیاد شیرازی، جلب رضایت الهی بود و این شهید بزرگوار الگوی تمام فرماندهان انقلابی و ولایی است.
کد خبر: ۹۰۰۵۴۹۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

 

 

 علی خالقیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان ضمن گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای ترور به ویژه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: فروغ جاویدان نام عملیاتی بود که از طرف منافقین برای به اصطلاح نابودی نظام جمهوری اسلامی در5مرداد 1367 طرح ریزی شد. اما تنگه «چارزیر» نقطه پایانی منافقان کوردل بود تنگه ای که مرصاد نامیده شد و سربازان و فرماندهان غیور ایرانی برگ درخشانی از حماسه را در این مرز و بوم ورق زدند و شکست سنگینی بر منافقین وارد کردند.

وی افزود: در این میان یکی از این فرماندهان شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بود که فرماندهی عملیات مرصاد را بر عهده داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان بیان کرد: وقتی به شهید صیاد خبر می دهند که منافقین دست به عملیاتی به عنوان فروغ جاویدان زده اند و می خواهند از غرب و منطقه «چارزبر» و «تنگه باتلاق» وارد کشور شوند و به زعم خودشان تا تهران بیاییند بلافاصله با مشی عملگرایی که داشتند در صحنه حضور پیدا می کنند و فرماندهی عملیات را بر عهده می گیرند و بیان می کنند که باید در همین تنگه «چهارزبر» که بعدها مرصاد نامیده شد کار منافقین را تمام کرد .

خالقیان با نقش فرماندهی ایشان و تکیه بر سپاه، ارتش ، هوانیروز و مردم به راحتی عملیات موفقیت آمیزی طراحی و اجرا گردید و در این عملیات تعداد زیادی از منافقین کشته شدند و بعد از این جریان بود که منافقین برای انتقام گیری و ترور شهید صیاد مصمم تر می شوند.

وی اظهار کرد: منافقین منتظر فرصتی بودند تا صیاد شیرازی را به شهادت برسانند؛ که سرانجام در 21 فروردین 78 موفق به انجام این کار شدند؛ در حقیقت دلیل اصلی ترور هم ضربه‌ای بود که به منافقین در عملیات مرصاد وارد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان بر نقش اثرگذار رزمندگان تیپ 12 قائم (عج) استان سمنان در عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: باید راه این رزمندگان و فرماندهانی همچون شهید صیاد شیرازی تداوم یابد تا کشور از دست اجانب و بیگانگان در امان باشد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها