مدیرمسئول و سردبیر اسبق روزنامه کیهان:

خلاء وجود افردی چون شهید آوینی احساس می‌شود

مدیرمسئول و سردبیر اسبق روزنامه کیهان با اشاره به اینکه شهید آوینی یک مستندساز هنرمند، متفکر، حکیم و غرب شناس بود، گفت: خلا حضور چنین فردی در حال حاضر احساس می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۵۵۸۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مهدی نصیری  در جلسه بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی، با موضوع «آوینی، متفکر دوران گذار» که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی  برگزار شد، در خصوص ویژگی‌های شهید آوینی گفت: این شهید بزرگوار یک مستندساز هنرمند، متفکر، حکیم و غرب شناس بود و خلا حضور چنین فردی در حال حاضر احساس می‌شود.

نصیری ادامه داد: شهید آوینی در جوانی وارد عوالم روشنفکری در دانشگاه هنر شد و به مرور دچار تحول در تفکر خود شد و با انقلاب امام خمینی(ره) این تحول گسترده‌تر و با پیروزی انقلاب، تفکرات غرب‌گرایانه او کاملا تغییر کرد.

مدیرمسئول و سردبیر اسبق روزنامه کیهان ضمن تاکید بر شناخت تمدن غرب گفت:  تمدن غرب تمدنی است که در همه جا نفوذ کرده و روز به روز هم شتاب بیشتری می‌گیرد و همه فرهنگ‌ها را اسیر خودش می‌کند.

وی با اشاره به تفکر اسلامی در چگونگی شکل گیری تمدن بشری، عنوان کرد: ما معتقد هستیم که بشریت با حضرت آدم آغاز شد و ایشان به علم اسما خداوند تجهیز بودند و تمامی علوم لازم بشری را دارا بودند و همین نقطه آغاز تمدن شد، پس جهالت و عصر حجری وجود نداشته است.

نصیری ابراز داشت: تمدن مدرن به عقل بریده از وحی، اصالت داده می‌شود و این یک انحراف از مسیر تمدنی پیامبران است، اگر این پیشرفت‌ها در مسیر تمدن صحیح بود، پیامبران آن را به ما می‌دادند.به گفته آوینی، انبیا ما علم را برای تفسیر عالم می‌خواستند،اما فرانسیس بیکن می‌گوید که علم را باید برای تغییر عالم بخواهیم.
 
وی با اشاره به این که آوینی، سینما را تاثیرگذارترین وسیله فرهنگی نمی دانست، افزود: او معتقد بود اگر سینما بهترین ابزار بود، پیامبران با دوربین مبعوث می‌شدند.

نصیری گفت: یکی از تفکرات آوینی این است که معتقد بود علم معطوف به قدرت نیست بلکه معطوف به خشیت است؛ غرب به دنبال قدرت‌طلبی، تاکید بر ریاضات و برخی علوم دیگر برای تامین کادرهای لازم برای توسعه یافتگی خود را دارد.

مدیرمسئول و سردبیر اسبق روزنامه کیهان از سیستم آموزشی مدارس انتقادو بیان کرد: این جای تاسف دارد که در نظام آموزشی ما، خدا مسکوت گذاشته می‌شود در دروس هیچ اشاره ای به نقش خدا نمی‌شود به جز دینی و قران.

مدیرمسئول و سردبیر اسبق روزنامه کیهان در پایان گفت: انقلاب اسلامی در دید آوینی، مرحله‌گذاری از تمدن غرب به انقلاب مهدی(عج) است و خود انقلاب اسلامی را منشا تحول در اذهان بشری می‌داند تا روزی که ظهور اتفاق می‌افتد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها