انتقاد فرماندار مشهد مقدس از اختصاص مدارس برای اسکان مسافران

فرماندار مشهد مقدس از اختصاص مدارس برای اسکان مسافران انتقاد و آن را مغایر توسعه هتلداری قلمداد کرد.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۷۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد رحیم نوروزیان عصر دیروز  در جریان بازدید از پروژه‌های منطقه ثامن مشهد، اظهار داشت: کسری یک هزار و ۳۱۸ میلیارد تومانی منابع برای تامین اعتبار پروژه‌های منطقه ثامن در مقابل حجم سرمایه‌های بزرگ و کوچک موجود رقمی نیست. اگر نگاه بین بخشی مشترک شکل گیرد و همه به این درک واحد برسند که باید پای کار آمده و برای تامین اعتبار پروژه‌های فضا‌های عمومی اطراف حرم مطهر وارد عمل شوند، می‌توان انتظار داشت کار به سامان برسد.

فرماندار مشهد مقدس با اشاره به احداث پروژه‌های اقامتی تجاری در اطراف حرم مطهر، بیان کرد: ادامه سیاست اختصاص مدارس به منظور اسکان زائران و مسافران به معنای نابود کردن صنعت هتل‌داری است و باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

نوروزیان ضمن انتقاد از اختصاص مدارس به اسکان زائران، گفت: اگر معادل نیمی از هزینه‌ای که به اسکان فرهنگیان و زائران در مدارس اختصاص می‌ِیابد، به اسکان آنان در هتل‌ها اختصاص می‌یافت، نه تنها سبب رونق صنعت گردشگری و هتل‌داری در مشهد می‌شد که تکریم نسبت به مقام فرهنگیان نیز صورت می‌گرفت.

فرماندار مشهد مقدس همچنین از اختصاص زائرسرا به دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: براساس آمار ۲۰۰ مکان اقامتی متعلق به دستگاه‌های دولتی در کوچه پس کوچه‌های شهر وجود دارد و هر وزارتخانه زائرسرایی برای خود در این شهر احداث کرده و به نوعی هتل‌داری می‌کند. این امر به معنای تضعیف صنعت هتل‌داری در این کلانشهر است.

وی با اشاره به حقوق مکتسبه‌ای که در پی اجرای طرح‌های نوسازی اطراف حرم مطهر به وجود آمده، گفت: حدود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه اجرای طرح نوسازی اطراف حرم مطهر است. این در حالی است که رقمی معادل ۴ هزار میلیارد تومان حقوق مکتسبه منطقه ثامن است که عدم پاسخگویی و در نظر نگرفتن هر کدام از آن‌ها، تبعات اجتماعی خاص خود را داشته و ضرورت دارد برای پاسخگویی صحیح به این حقوق مکتسبه چاره‌اندیشی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها