رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: حمایت از "کالای ایرانی" وظیفه تمام دانشگاه‌هاست.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۳۷
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

اردبیل| حمایت از

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداله حسنی در جلسه تشریح فرائض امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به نقش بسیج و بسیجی در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: نگاه به یک بسیجی باید نگاهی جامع باشد و اعمال و گفتار حاکی از آن، یکی باشد.

وی در ادامه به تضعیف شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در جوامع غربی به خاطر عدم وجود امر به معروف و نهی از منکر انسانیت رو به افول است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: با گذشت 1450 سال از زمان نزول قرآن کریم برای بشریت، با سبک زندگی اسلامی فاصله داریم در حالی که پیشرفت فقط در تکنولوژی بوده ‌که این جاهلیت مدرن نامیده می‌شود.

حسنی اهمیت تعلیم و تربیت را یادآور شد و بیان کرد: دانشگاه مرکز تعلیم و تربیت است و هر عملی علیه این امر ظلم و جفا در حق آن است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سیره زندگانی پیامبر اکرم(ص)، داشتن حسن خلق و تناسب گفتار و عمل را از ویژه های بارز آن حضرت دانست و تشریح کرد: بخش اعظمی از پیروزی نبی مکرم اسلام(ص) از حسن خلق او حاصل شده است و این باید برای ما اسوه باشد.

وی صحبت های خود به آسیب‌های اجتماعی از جمله بالا رفتن آمار طلاق اشاره کرد و گفت: تقویت باورهای دینی در جامعه مسبب حل آسیبهای اجتماعی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به شعار سال و اهمیت نامگذاری آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: "حمایت از کالای ایرانی" نیاز ضروری کشور است و قدم برداشتن در راستای اجرایی شدن این امر، وظیفه تمامی بخش های فرهنگی دانشگاه به ویژه پایگاه مقاومت است.

عباس فنی اصل وظیفه اصلی پایگاه مقاومت دانشگاه را یادآور شد و تصریح کرد: وظیفه اصلی پایگاه، اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه است و هر قدمی در اجرایی کردن دین مبین اسلام، باقیات الصالحات است.

ارسال نظرات