سید ساجد یعقوبی
۳۳ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در سال ۹۶ به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است تا آن‌ها با تکیه بر توانایی‌های خود به استقلال اقتصادی دست یابند.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۴۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی در سال گذشته توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد اجرا شده است، گفت: با همکاری بانک‌های عامل ۳۳ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد تا آنها بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های عامل در اختیار مددجویان قرار گرفته است، افزود: هزار و ۴۸۴ نفر از مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال از بانک‌های عامل وارد بازار کار شده‌آند.

دشتی با اشاره به اینکه افزایش تعامل و همکاری بانک‌های عامل با کمیته امداد زمینه‌ساز ایجاد اشتغال بیشتر برای اقشار آسیب‌پذیر است، بیان کرد: ۱۲ بانک عامل با کمیته امداد تعامل دارند که در سایه این همکاری‌ها تلاش داریم مسیر توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت را هموارتر کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۷۵۷ نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی نیز با دریافت تسهیلات اشتغال از صندوق امداد ولایت وارد چرخه تولید شده‌اند، گفت: هشت میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی از محل اعتبارات کمیته امداد اردبیل به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه خیران و نیکوکاران با سپرده‌گذاری هر چه بیشتر در صندوق امداد ولایت، بیش از پیش این نهاد را در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و افراد نیازمند یاری خواهد کرد، افزود: تمامی تسهیلات پرداختی به مددجویان به صورت قرض الحسنه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

دشتی با بیان اینکه بیشترین اشتغال ایجاد شده برای مددجویان در زمینه دامپروری است، افزود: استان اردبیل ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش دام‌های سبک و سنگین دارد که هزار و ۱۷۰ طرح اشتغال‌زایی در سال گذشته در این زمینه اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه دامپروری یکی از طرح‌های موفق این نهاد در توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، گفت: یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد در سال ۹۷، بهره‌گیری از طرح‌های اشتغال نوین و جدید است تا با استفاده از آن بتوانیم گام‌های بلندتری را برای خودکفایی خانوار تحت حمایت برداریم.

وی به ۳۳ هزار مورد بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: انجام بازدیدهای مستمر و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم به مجریان طرح‌های اشتغال، موجب می‌شود تا آنها با همت بیشتری برای ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات خود در تلاش باشند.

 

ارسال نظرات