خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی استانداری

تعهد استان ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی در سال ۹۷ می باشد

حبیبی گفت: تعهد استان ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی می باشد که این امری جدی است و سقف اختیار استان در این مسیر ۶ میلیارد تومان است و این امر باید با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری شود
کد خبر: ۹۰۰۵۹۹۷
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین در جلسه کارگروه اشتغال که با حضور بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران بانک ها و نمایندگان ادارات برگزار بیان کرد: با توجه به راهبرد سال ۹۷ و فرمایش مقام معظم رهبری، برنامه ریزی های انجام شده برای سال ۹۷ در جهت حمایت از کالای ایرانی و اشتغالزایی می باشد.
وی گفت: این برنامه ریزی ها موجب کاهش نرخ بیکاری می شود چیزی که در جمع بندی اولیه در نظر داریم این است که برنامه ریزی های انجام شده، موجب کاهش حداقل یک درصدی نرخ بیکاری شود.
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: بایدتلاش کنیم تا نرخ بیکاری به کمترین حد ممکن برسد و هدف گذاری ها دقیق باشد و سیستم بانکی، دستگاه های اجرایی، دستگاه های متولی و حاکمیتی هم باید با یکدیگر برای تحقق این اهداف در این مسیر تعامل داشته باشند.
حبیبی افزود: برنامه های خوب دولت، منجر به کسب توفیقات خوبی در کاهش بیکاری شده و ما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید هدف گذاری دقیق داشته باشیم و در این مسیر، انسجام، همدلی و اعتقاد به توانستن امری بسیار مهم است.
وی عنوان کرد: محدویت های زیادی در رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده وجود دارد اما با توجه به اهداف می توانیم به آنچه مطلوب است دست یابیم.
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه تصریح کرد: در خصوص تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر، تقابل های کاری و فنی از سوی مدیران باید بیان شود تا بتوان مشکلات را رفع کرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح های معرفی شده در بخش روستایی، طرح های کوچکی است که همین امر گاهی مشکلاتی را در بحث اعتبار دهی ایجاد می کند اما هدف ما ایجاد شغل و نگهداشتن روستاییان در روستاها است و دولت با وجود تمام مشکلات شرایط خوبی برای این امر ایجاد کرده است.
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: کمیته های فنی شهرستانی و استانی، دستگاه های متولی به ویژه سازمان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن باید دقت نظر بیشتری داشته باشند تا در مسیر ایجاد اشتغال مشکلات را برطرف کنند و سرعت عمل بیشتری برای پرداخت اعتبارات داشته باشند.
حبیبی بیان کرد: برای پیشرفت بهتر و سریعتر امور، در کمیته فنی استان و شهرستان نمایندگان بانک ها نیز برای ایجاد تسهیلات حضور داشته باشد و نکته قابل توجه این است که هدف ما فقط پرداخت تسهیلات نیست بلکه نتیجه دهی بهتر و بیشتر در امر اشتغالزایی مطلوب می باشد.
وی افزود: تعهد استان ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی می باشد که این امری جدی است و سقف اختیار استان در این مسیر ۶ میلیارد تومان است و این امر باید با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری شود تا بتوانیم از تسهیلاتی که استان در اختیار ما گذاشته برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.
همچنین مقرر شد بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر جلسه یک یا دو مورد خاص از مشکلات موجود در بحث اشتغال را در جلسات کارگروه اشتغال مطرح و از سوی مسوولان حاضر در جلسه بررسی و راه هایی برای رفع آنها مطرح شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها