نوزدهمین یادواره شهید صیاد شیرازی در درگز برگزار شد

نوزدهمین یادواره شهید صیاد شیرازی در درگز زادگاه آن شهید برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۸۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج  از خراسان رضوی؛ صادقی سرایانی در نوزدهمین یادواره شهید صیاد شیرازی ضمن اشاره به اینکه چه چیزی شهید صیاد شیرازی را بزرگ کرد و او را در این جایگاه رفیع قرار داد، گفت: خداوند می‌گوید اگر می‌خواهید مورد عنایت و لطف من قرار گیرید با علما همنشین باشید. یکی از ویژگی‌های مهمی که شهید صیاد بزرگ کرد این است که با علمای بزرگی حشر و نشر داشت؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به آیت الله بهاالدینی اشاره کرد.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی با بزرگانی همچون آیت الله بهاالدینی معاشرت می‌کرد تا جائیکه در خاطرات خود گفته بود من هرگاه گره‌ای در کارم می‌افتاد و با مشکلی در کارم مواجه می‌شدم به خانه آیت الله بها الدینی می‌رفتم و علاوه بر آرامش معنوی از رهنمود‌های ایشان نیز بهره مند می‌شدم.

سرایانی از دیگر خصوصیات بارز شهید صیاد را زهد در عبادت و نماز اول وقت ایشان نام برد و گفت: اهمیت آن شهید بزرگوار به نماز اول وقت و برپایی نماز‌های جماعت و دست گیری مستمندان و برپایی سفره‌هایی با پول شخصی خود برای نیازمندان از دیگر خصوصیات بارز آن شهید است.

وی قطع ارتباط با علما را عامل آسیب پذیری فرهنگی جامعه خواند و گفت: قطع ارتباط با علما اشتباه بزرگی است و به همین خاطر آسیب پذیر فرهنگی شده ایم. همه آن‌هایی که بزرگ شدند به اندازه بزرگیشان به یک آدم بزرگ متصل بودند.

این سخنران برجسته صداقت و راستی شهید صیاد را زبان زد خاص و عام دانست و با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام گفت: اگر می‌خواهید کسی را بسنجید به رکوع و سجده او نگاه نکنید، بلکه ببینید تا چه اندازه صادق و امانتدار است.

وی شجاعت و قاطعیت، پاسداری دقیق از احکام شرعی و دینی، نرمش و محبت در عین قاطعیت، پرهیزکاری از دنیا گرایی و دوری از مقام طلبی و خستگی ناپذیری را از دیگر ویژگی‌های آن شهید برشمرد و گفت: جمع همه این ویژگی‌ها در یک فرد سبب شد که او به مقام ارزشمند شهادت نایل شود و این ناشی از گوهر اعتقادی بود که در درون او نهفته بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها