خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در سومین حرم اهل بیت؛
در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، یادمان شهدای گمنام معالی‌آباد در شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۳۵۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، در سالروز شهادت امام موسی كاظم(ع)، مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان امام رضا(ع) منطقه معالی‌آباد شیراز با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معزز شهدا برگزار شد.

در این مراسم، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با یادآوری اینكه پیكرهای مطهر این شهدا در اسفندماه سال ۹۳ در این محل تشییع و به خاك سپرده شدند، گفت: از همان ابتدا نصب المان این شهدا پیگیری شد.

سرهنگ پاسدار موسی زارعی با بیان اینکه وقتی سخن از شهید و شهادت و ایثارگری و جانبازی به میان می‌آید، مساوی با جایگاهی است كه امروز كشور و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در دنیا به دست آورده است، از همراهی‌ شهرداری منطقه ۶ شیراز در ساخت این المان تقدیر و تشکر کرد.

وی جایگاه رفیع و عزتمندی امروز كشورمان همگی مرهون جانفشانی‌های شهدا دانست و تصریح کرد: امروز این جایگاه موجب شده است تا مستكبران عالم تمام قد در مقابل این انقلاب خبردار ایستاده باشند و هر لحظه و هر ثانیه برای توقف و انحراف این انقلاب تلاش و توطئه كنند.

زارعی اظهار كرد: دشمنان ما از هر ترفند و توطئه‌ای برای انحراف انقلاب اسلامی ما استفاده می‌كنند و در این راه برنامه‌ریزی و هزینه‌های فراوانی می‌كنند؛ همان‌طور كه مشاهده می‌كنیم امروز استكبار جهانی فرسنگ‌ها دورتر از كشور خودش به منطقه خلیج فارس آمده و هزینه می‌كند تا بتواند این انقلاب را متوقف كند.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز تأكید كرد كه اگر امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و توانسته‌ایم تمام توطئه‌های دشمن را خنثی كنیم مرهون خون همین شهدا هستیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای نسل‌های اول، دوم، سوم و چهارم انقلاب اسلامی تأكید كرد كه همه آنان برای حفظ آرمان‌های این انقلاب به عرصه رفتند و جان خود را تقدیم كردند.

زارعی، شهدای گمنام را عزیزان خوشنامی توصیف كرد كه هنوز هم كه هنوز والدین آن‌ها چشم به راه هستند و ادامه داد: شهدا قطعاً گره‌گشای بسیاری از امور به خصوص امورات مسئولان هستند لذا مسئولان هم باید به این مسئله واقف باشند و حرمت‌گذار ارزش‌هایی باشند كه شهدا به خاطر حفظ آنان به شهادت رسیدند.

وی در پایان از شهردار شیراز، شهردار سومین حرم اهل بیت(ع) درخواست کرد تا همت كرده و با همکاری هم، المان‌های دیگر شهدای گمنام در سطح شهر را تكمیل كنیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، یادمان شهدای گمنام منطقه معالی‌آباد توسط اعظم سالاری، همسر سردار بی‌سر مدافع حرم ، شهید عبدالله اسكندری، افتتاح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها