دو هزار و ۹۶۰ خانوار در سال گذشته از چرخه حمایتی کمیته امداد استان اردبیل خارج شده‌اند که حدود هزار و ۸۰۰ خانوار به خودکفایی رسیده و با تکیه بر توانمندی‌های خود چرخه‌های زندگی‌شان را می‌چرخانند.
کد خبر: ۹۰۰۶۶۴۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

خروج ۱۸۰۰ خانوار توانمند شده اردبیلی از چرخه حمایتی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۲۰۰ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند، گفت: ۲۵ هزار و ۵۰۰ خانوار به صورت ماهانه از کمیته امداد مستمری دریافت می‌کنند و حدود شش هزار خانوار نیز از خدمات این نهاد در زمینه‌های تسهیلات کارگشایی، درمانی، تحصیلی و سایر اقدامات حمایتی بهره‌مند هستند.

وی با اعلام اینکه حدود ۷۰ میلیارد تومان مستمری در سال‌ ۹۶ به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز شده است، بیان کرد: به طور میانگین، ماهانه بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری در اختیار مددجویان قرار گرفته است تا آنها بتوانند لوازم اساسی زندگی و وسایل ضروری خود را تأمین کنند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه دو هزار و ۹۶۰ خانوار در سال گذشته از چرخه حمایتی کمیته امداد استان اردبیل خارج شده‌اند، افزود: حدود هزار و ۸۰۰ خانوار پس از توانمندسازی، دستیابی به استقلال اقتصادی و خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند تا با تکیه بر توانمندی‌های خود بتوانند چرخه‌های زندگی‌شان را بچرخانند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه فوت مددجو، مهاجرت، بازگشت سرپرست از سربازی و بهبودی بیماری سرپرست خانوار از دیگر مواردی است که مددجویان به موجب آن از چرخه حمایتی خارج شده‌اند، گفت: با اینکه مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند، اما همچنان مددکاران و مشاوران این نهاد با پیگیری‌های خود تلاش می‌کنند تا این خانوار دوباره دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۷۴۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: حدود ۵۸ درصد از خانوار تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه فوت سرپرست به دلیل حادثه یا بیماری موجب می‌شود تا خانوار با گرفتاری‌ها و مسائل بسیاری مواجه شود، اعلام کرد: بهره‌گیری از بیمه‌های اجتماعی در بین افراد جامعه باید بیش از پیش ترویج شود تا چنین خانواری از بروز آسیب‌ها و مشکلات متعدد مصون بمانند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ۱۸ هزار و ۱۱۵ خانوار تحت حمایت دارای سرپرست بالای ۶۰ سال هستند، گفت: با ارائه خدمات حمایتی، درمانی و دارویی مختلف می‌کوشیم بخشی از مشکلات سالمندان تحت حمایت را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالمندان تحت حمایت به دلیل کهولت سن و ازکارافتادگی قادر به انجام کار یا فعالیت نیستند، بیان کرد: کمیته امداد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی می‌کوشد تا روحیه نشاط و شادابی سالمندان‌ را ارتقا بخشیده و توجه فرزندان را نسبت به آنها بیش از پیش جلب کند.

ارسال نظرات