خبرهای داغ:
نویسنده دفاع مقدس گفت: از آنجا که رمان "مرد راه" به مبارزات قبل از انقلاب شهید اسکندری تا شهادت وی در سوریه پرداخته، به نوعی تاریخچه 40 ساله انقلاب اسلامی نیز به حساب می‌آید.
کد خبر: ۹۰۰۶۸۱۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، اکبر صحرایی، نویسنده پرکار دفاع مقدس شیرازی، از اتمام  رمان «مرد راه» که براساس زندگی شهید اسکندری نگارش شده خبر داد.

صحرایی اظهار داشت: این کتاب قرار است توسط نشر شاهد با حجم 600 صفحه منتشر شود و از آنجا که به مبارزات قبل از انقلاب شهید اسکندری تا شهادت وی در سوریه پرداخته، به نوعی تاریخچه 40 ساله انقلاب اسلامی نیز به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه کار نگارش این کتاب 3 سال به طول انجامید، گفت: کار نگارش رمان سال 94 استارت خورده که یک سال صرف انجام مصاحبه‌ها و گردآوری اطلاعات شد و پس از آن 2 سال داستان‌پردازی و نگارش آن به طول انجامید.

نویسنده دفاع مقدس استان فارس با اشاره به نحوه نگارش این کتاب افزود: از نظر فرم سعی شده که روایت زندگی شهید به صورت خطی و تقویمی نباشد بلکه با شکست زمان و فلش‌بک‌های متعدد شکل داستان و رمان به خود بگیرد.

صحرایی یکی از دلایل انتخاب این نوع نگارش را همراهی و جذب خوانندگان ذکر و بیان کرد: عمده کارهایی که درباره شهدا است به صورت خطی و تقویمی است و سبب خستگی خواننده می‌شود اما داستان کتاب مرد راه از سال 85 آغاز می‌شود و فلش‌بک‌هایی به کودکی، نوجوانی، جوانی، دوران دفاع مقدس و پس از آن تا رفتن شهید به سوریه دارد.

وی با بیان اینکه نوشتن از دفاع مقدس وانقلاب اسلامی سخت است، عنوان کرد: یکی از سختی‌های این کار جدا کردن فضای مستند از داستان است که گاه انتظار خانواده و نزدیکان شهید این است که کار مستند باشد در صورتی که این موضوع تخیل نویسنده را محدود می‌کند.

نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات نوشتن در این حوزه حضور متولیان زیاد این عرصه است، تصریح کرد: این موضوع سبب شده که ناشر و مخاطب خصوصی چندان به این نوع کتاب‌ها روی خوش نشان ندهند و این کارها را سفارشی بخوانند در صورتی که خلق اثر هنری براساس سفارش به معنای حمایت مالی از اثر و هنرمند و در همه جای دنیا هم مرسوم است.

صحرایی عدم حمایت از سوی متولیان را مشکل دیگر نوشتن در این عرصه ذکر کرد و گفت: نویسندگان دفاع مقدس در سال‌های اخیر رها شدند و با وجود اینکه نهادهای مختلف متولی این نوع نگارش است اما حمایتی صورت نمی‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها