خبرهای داغ:
مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد:

ظرفیت سازی رادیو قزوین برای تکریم اهالی فرهنگ و هنر استان

رادیو قزوین در برنامه ی «روشنا» بستری فراهم کرده است تا اهالی فرهنگ و هنر استان آثار خود را به مخاطبان معرفی نمایند.
کد خبر: ۹۰۰۷۵۱۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکبری مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: برنامه رادیویی «روشنا» مجله ای شبانگاهی است که در بخش های مختلف آن بستری فراهم شده تا ادبا، نویسندگان، هنرمندان واصحاب فرهنگ استان بتوانند با زبان خود آثارشان را به مخاطبان معرفی و بخش هایی از آنرا تشریح نمایند.
اکبری اظهار داشت: همچنین بمنظور تکریم و تجلیل از شخصیت ادبا، هنرمندان و شخصت های فرهنگی استان بخشی هم به نام «گنج پارسی» در برنامه ی «روشنا» پیش بینی شده که با حضور کارشناسان ممتاز زبان و ادبیات پارسی استان گزیده ای از متون نظم و نثر شخصیت های فرهنگی معاصر استان بازخوانی می شود؛ تا ضمن یادکردی از این چهره ها آثار آنان هم به مخاطبان معرفی گردد.
مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه تصریح کرد: مجله ی رادیویی «روشنا» شامل بخش های متعددی همچون «گفتگوی موضوعی»، «راز حافظ»، «کوچه حکایات»، «کتابخانه»، «گنج پارسی»، «هنرنامه»، «قصه های قرآنی»، «راه فردا»، «تقویم گویا» و «سفرنامه»، است.
وی اظهار داشت: برنامه ی «روشنا» شامل دو فصل است؛ در فصل نخست گفتگوی موضوعی با حضور میهمان برنامه آغاز، تفألی به دیوان حافظ زده و با حکایتی از مخزن غنی متون و ادبیات زبان پارسی فتح باب سخن آغاز می شود.
اکبری تصریح کرد: فصل دوم برنامه، تورق مجله ی «روشنا»ست که در بخش «کتابخانه» هر هفته 3 عنوان کتاب جدید در حوزه ی نشر به مخاطبان معرفی می شود؛ «گنج پارسی» معرفی و بازخوانی آثار ادبای استان است، «هنرنامه» برقراری ارتباط با هنرمندان و ادبای استان است تا با زبان خود آثارشان را برای مخاطبان معرفی نمایند؛ «قصه های قرآنی» شامل داستانهای قرآنی است که از زبان کارشناسان مذهبی بیان می شود؛ «راه فردا» بیان سبک زندگی به شیوه ی طنز است که مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه را از زبان دو شخصیت طنز به نام های «راه» و «فردا» تشریح می کند؛ «تقویم گویا» نگاهی به مهمترین رویدادهای تاریخی کشور و استان دارد و «سفرنامه» هم برقراری ارتباط با گزارشگران رادیوهای استانی است که در هر قسمت از برنامه با یک استان ارتباط گرفته می شود تا جاذبه ها و ویژگی های خود را به مخاطبان قزوین معرفی کنند.
اکبری بیان داشت: مجله ی رادیویی «روشنا» به تهیه کنندگی محمدعلی مختاری و کوروش دهخدانیا هر شب به مدت 75 دقیقه از ساعت 22 تا 23:15 از شبکه ی استانی صدای مرکز قزوین پخش می شود.
اکبری در پایان تصریح کرد: این برنامه ارمغانی برای اهالی فرهنگ و هنر استان است که در شب های خنک بهاری بتوانند همراهی دلنشینی با رادیو قزوین تجربه کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها