خبرهای داغ:
در سال ۹۶ انجام شد،

انتقال ۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی از طریق خطوط نفت منطقه شمالشرق شاهرود

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق از انتقال ۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل نفت گاز، بنزین، سوخت‌جت و نفت سفید از طریق خطوط لوله این منطقه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۸۳۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
انتقال ۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی از طریق خطوط نفت منطقه شمالشرق شاهرود
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ حسین ابراهیمی با بیان این مطلب؛ مهمترین دستاورد این منطقه در یکسال گذشته را انتقال ایمن، مطمئن و بدون وقفه انواع فرآورده‌های نفتی و خدمت به زائران علی ابنموسی الرضا (ع) دانست و خاطر نشان کرد: مسرورم که اعلام کنم، همکاران بنده برای تحقق این مهم کارنامه شایسته‌ای از خود بجای گذاشته‌اند.
وی گفت: از مجموع مقدار فرآورده انتقال یافتهدر سال گذشته ۱۲۷ میلیون لیتر نفت جت، دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون لیتر نفت گاز معمولی، ۵۱۰ میلیون لیتر نفت سفید، یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون لیتر بنزن معمولی، ۴۸۸ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و ۴۰۸ میلیون لیتر نفت گاز یورو ۴ به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: در همین مدت ۲۳۶ میلیون لیتر نفت گاز به سه نیروگاه سمنان، شاهرود و نیشابور تحویل داده‌ایم که نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
ابراهیمی انتقال فرآورده‌های نفتی به پنج استان مهم کشور (خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و گلستان) از طریق خطوط لوله منطقه شمالشرق را یکی از ایمن‌ترین راه‌های انتقال ارزیابی کرد و تصریح کرد: خوشبختانه شرکت خطوط لولهو مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق، در سال گذشته حادثه مهمی نداشته است.
وی یادآوری کرد: با توجه به اقدامات حفاظتی مستمری که انجام می‌گیرد، شمار حوادث در خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق تقریبا نزدیک به صفر است.
معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق با بیان اینکه فرآورده‌ها با سرعت متوسط ۵/۳ کیلومتر در ساعت از طریق لوله انتقال می‌یابند، اضافه کرد: با توجه به طول بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری خطوط لوله منطقه شمال‌شرق، انتقالفرآورده‌ها از مبدا تا آخرین نقطه منطقه حدود ۱۲ روز به طول می‌انجامد.
وی افزود: پیکرانی هوشمند خطوط، نگهداری در مقابل زنگ‌زدگی تحت عنوان حفاظت کاتدی و بازدید دائمی خطوط لوله از جمله اقداماتی است که برای ایمن‌سازی و جلوگیری از ایجاد حوادث خطوط انتقال انجام می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها