خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

مشارکت مردم و سازمان‌ها در امر سلامت آگاهانه، داوطلبانه، هوشمندانه و مسئولانه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مشارکت مردم و سازمان‌ها در امر سلامت باید آگاهانه، داوطلبانه، هوشمندانه و مسئولانه باشد.
کد خبر: ۹۰۰۸۱۷۱
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا چمن در اولین مجمع سلامت استان سمنان افزود: مشارکت مردم و سازمان‌ها در امر سلامت باید آگاهانه، داوطلبانه، هوشمندانه و مسئولانه باشد و سلامت یک مقوله اجتماعی است وتامین سلامت مستلزم توجه به عدالت اجتماعی، چند عاملی بودن آسیب ها، استمرارفعالیت‌ها و بسیج اجتماعی است.
وی خاطر نشان کرد: سلامت و توسعه پایدار یک رابطه دو سویه، پویا و دینامیک دارند و سطح هر کدام از این دو مولفه تحت تاثیرات متقابل تعیین می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: ارتقای سلامت جامعه نیازمند شکل گیری مثلث؛ گاهی، مشارکت و تعهد است که گفته اند کوه‌ها را به حرکت در می‌آورد.
وی با اشاره به دگرگونی سیمای سلامت بیان کرد: امروزه شایعترین علل مرگ در جامعه عبارتند از:بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و تومور‌ها و سوانح و حوادث.
چمن گفت: یکی از استراتژی‌های خوب برای اتخاذ یک رویکرد جدید و موثر تغییر بیان و استفاده از ادبیات نوین است و در مقوله اجتماعی نمودن سلامت این رویکرد به نحو بسیار جامعی صورت گرفته چرا که از سال ۱۹۴۸ بحث عدالت اجتماعی، مشارکت مردمی و همکاری بین بخشی در تامین سلامت مطرح بوده، ولی از ۲۰۰۵ در ادبیات سازمان بهداشت جهانی با طرح عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت با بیانی نو و متفاوت همان اهداف بصورت ساختارمند دنبال می‌گردد.
وی با اشاره به شعار هفته سلامت سال ۹۷ پوشش همگانی سلامت، برای همه و همه جا افزود: اصلاح رفتار‌ها و اتخاذ شیوه سالم برای زیستن مهمترین راهکار مقابله با روند فزاینده بیماری‌های غیر واگیر است و لازمه اش مشارکت همگانی و ترویج گسترده فرهنگ خود مراقبتی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: مشارکت مردم و سازمان‌ها در امر سلامت باید آگاهانه، داوطلبانه، هوشمندانه و مسئولانه باشد.
چمن با تاکید به این موضوع که سطح بالای سواد و فرهنگ عمومی و مناسبات مطلوب اجتماعی در استان سمنان و بالاخص در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: شرایط بسیار مناسبی برای اجتماعی نمودن سلامت و گسترش مشارکت همگانی در حفظ، بهبود و ارتقای سلامت فراهم شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار