خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان:

یقین علت پابرجایی انقلاب اسلامی است/ دشمنان دنبال ایجاد شبهه در دل جوانان هستند

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یقین علت پابرجایی انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان به صورت شبانه‌روز دنبال ایجاد شبهه در دل جوانان هستند.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۷۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌پور در مراسم جشن اعیاد شعبانیه که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد ابوالفضل شاهرود برگزار شد، با اشاره به میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و ویژگی‌ها و خصوصیات ایشان که در رده معصومین (ع) قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اگر عصمت کامل نبود که از طرف خدا انتخاب می‌شود، شاید نام حضرت عباس (ع) در ردیف معصومین (ع) قرار می‌گرفت، اما ایشان در رده بالاترین انسان‌ها همانند حضرت زینب (س) قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه ابوالفضل العباس (ع) یعنی پدر فضایل گفت: اگر انسان بخواهد پیرامون این شخصیت سخن بگوید نیاز به زمان زیادی دارد تا اینکه ایشان را بشناسیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی یک انسان آگاه و بیدار بندگی خداست که کمال و عزت می‌آورد و این ویژگی حضرت ابوالفضل (ع) است که در زیارت‌نامه او می‌خوانیم که مطیع‌الله بود.
فردوسی‌پور ادامه داد: اگر انسان عزت و موفقیت می‌خواهد راهش بندگی و عبودیت پروردگار است که حضرت ابوالفضل (ع) این ویژگی را داشت که به این جایگاه والا رسید؛ اگر در زندگی مشکلات وجود دارد، نتیجه عدم بندگی کامل پروردگار است.
وی با اشاره به دومین ویژگی حضرت ابوالفضل (ع) افزود: ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری دومین ویژگی حضرت عباس (ع) است که در کنار برادر، ایشان را به‌عنوان امام خود شناختند؛ این مهم است که امام‌شناس باشیم و تولی و تبری را بدانیم و در کنار امام باشیم و حضرت ابوالفضل (ع) این ویژگی را رعایت و اطاعت کرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به حدیث پیامبر (ص) که اگر کسی بمیرد و امام زمان (عج) را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است، خاطرنشان کرد: آیه قرآن اشاره دارد به اولی‌الامر که چه کسانی هستند؛ پیامبر (ص) بیان می‌دارند حضرت مهدی (عج) از دیدگان مردم پنهان می‌شوند و آن‌قدر این غیبت طولانی می‌شود که خیلی‌ها می‌گویند که اصلاً ایشان وجود ندارند، مگر کسانی که اعتقاد داشته باشند.

فردوسی‌پور تصریح کرد: امروز حدود ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و همین ولایتمداری و ولایت‌پذیری را در مردم می‌بینیم که با همه مشکلات خم به ابرو نمی‌آورند و رهبری فرمودند، وظیفه مسؤولان این است که دنبال رفع مشکلات مردم باشند.
وی اضافه کرد: این مردم ویژگی حضرت ابوالفضل (ع) را درک کردند و ایستادگی می‌کنند و آن‌طرف مرز‌ها فرزندان این مرز و بوم جلوی دشمن را می‌گیرند تا شیعیان علی در این کشور راحت باشند، مثل شهید حججی‌ها که دشمنان از نگاه او به لرزه می‌افتند و در مقابل دشمن استوار و مقاوم هستند.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: آن جنبشی که در ایران ایجاد می‌شود، نتیجه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مردم است که امام راحل فرمودند: نمونه مردم ما در زمان ائمه (ع) و پیامبر (ص) نبودند که از نائب امام زمان (عج) پشتیبانی کنند.
فردوسی‌پور گفت: ویژگی سوم وفاداری حضرت ابوالفضل (ع) است و همیشه در کنار امام بودند؛ ایشان تا آخر ایستادند و علمدار امام حسین (ع) بودند.
وی با اشاره به ویژگی یقین در حضرت ابوالفضل (ع) افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند که حضرت عباس (ع) اهل تسلیم و صدق بودند و به درجه یقین رسیدند و بدون تردید عمل می‌کردند.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: رهبری در تمام سخنرانی‌ها با یقین و اعتماد به پروردگار سخن می‌گویند و دشمن با همین یقین احساس تزلزل می‌کند و یقین و اعتماد انسان به حضرت حق دشمن را دچار تزلزل می‌کند و ما باید همین‌گونه به خدا یقین داشته باشیم.
فردوسی‌پور اضافه کرد: در رابطه با شناخت امام باید از این یقین برخوردار باشیم که حضرت ابوالفضل عباس (ع) این‌گونه بودند که در راه برادر فداکاری کردند و تا پای جان ایستادند.
وی ادامه داد: امام سجاد (ع) می‌فرمایند عموی ما عباس نزد خدا جایگاهی دارند که همه‌کسانی که در راه خدا شهید شدند، به جایگاه ایشان غبطه می‌خورند و ما هم باید از این یقین برخوردار باشیم.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ملت ما هم از این یقین برخوردار است، گفت: یقین علت پابرجایی انقلاب اسلامی است و دشمنان می‌گفتند نمی‌گذاریم انقلاب ۴۰ ساله شود، اما شد و آن‌ها بدانند این ملت در مسیری که انتخاب کردند حرکت می‌کنند و پرچم را به دست صاحب اصلی آن امام عصر (عج) تحویل می‌دهند.
فردوسی‌پور با اشاره به آفاتی که یقین را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: نخستین آفت در مورد یقین دل‌بستگی انسان به دنیا است که یقین را از بین می‌برد و باید مراقب باشیم و دومین آفت جدال در دین است که در مسائل دینی و قطعی بحث بیخود و تردید ایجاد شود.
وی تأکید کرد: دشمنان به صورت شبانه‌روز دنبال ایجاد شبهه در دل جوانان هستند که مردم و جوانان را جدا کنند؛ اما کسی که یقینش قوی باشد در مقابل آن‌ها می‌ایستد.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سومین آفت حرص ورزیدن و دنبال دنیا حرکت کردن است، افزود: ما که پیرو اهل‌بیت (ع) هستیم باید یقین خود را تقویت کنیم و مراقب شبهات باشیم که در دل ما رخنه نکند و نباید دنبال دنیا حرکت کنیم.
فردوسی‌پور با اشاره به ویژگی بصیرت حضرت عباس (ع) بیان کرد: بصیرت هم ویژگی دیگر آن حضرت است که امام صادق (ع) می‌فرمایند عموی ما عباس بصیرت قوی داشتند و امام علی (ع) درباره انسان بصیر بیان می‌کنند که انسان بصیر با نگاه به جامعه متوجه می‌شود این جامعه به سمت حق می‌رود یا به سمت باطل حرکت می‌کند.
لازم به ذکراست این مراسم به همت پایگاه امام هادی بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) و هیئت امنا و خدامین مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بین النهرین شاهرود به مدت سه شب با مداحلی ذاکرین اهل بین در گرامیداشت اعیاد شعبانیه برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها