مسئول امربه معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد:

مسئولین هماهنگی لازم را با آمران به معروف داشته باشند/ تذکر لسانی سبب اصلاح جامعه می‌شود

مسئول امربه معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد تاکید کرد: مسئولین مربوطه باید هماهنگی لازم را با آمرین به معروف داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۱۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عبداللهی در جمع پاوران این ناحیه در سخنانی ضمن تبریک مبعث رسول گرامی اسلام (ص) در خصوص امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: :از ویژه برنامه‌های این ستاد در سال ۱۳۹۷ سازماندهی و برگزاری این گروه‌های امربه معروف و نهی از منکر با هدف احیاء و ترویج تذکر لسانی توسط هر شخص و بررسی نقش عفاف و حجاب در جامعه است.

مسئول امربه معروف این ناحیه در ادامه گفت: معروف یعنی یک عمل شناخته شده که فطرت پاک انسانی کاملاً با آن آشناست و امر به معروف یعنی دعوت به کار‌های نیک و پسندیده و به همین ترتیب منکر (که از انکار می‌آید) عمل بدی که فطرت پاک و لطیف انسانی با آن نا آشناست و نهی از منکر یعنی بازداشتن از کار‌های زشت و ناپسند و نکوهیده از این رو قرآن معروف را با اعمالی مثل ایمان به خدا، تلاوت قرآن، عدالت، صبر و شکیبایی، ذکر و یاد خدا، اخلاص در کار‌ها و اعمال و …، و منکر را با اعمالی مثل؛ ظلم و ستم، عصیان و گناه، خیانت، ایجاد تفرقه، قتل پیامبران و مخالفت با راهنمایان دین، کتمان حقیقت و … معرفی می‌کند.

وی افزود: اگر فردی از سر غفلت با ظاهری نامناسب و حجابی ناقص در سطح جامعه تردد می‌کند، تذکر به او باید با خوش‌رویی، خوش‌خلقی و با زبانی نرم باشد، چنین شخصی نباید فردی بی‌دین خواند  زیرا هر کسی دارای عیوبی است ممکن است شخصی عیبش باطنی و انسانی دیگر عیبش ظاهری باشد که بسیاری از این رفتار‌ها از سر ناآگاهی و غفلت است.

عبداللهی در ادامه از نحوه برگزاری این مانور و تذکرلسانی خبرداد و افزود: تیم‌های تذکر لسانی متشکل از ۴۰ تیم ۵ نفره خواهر و برادر است که بنابرفرموده مقام معظم رهبری هر شخص در فاصله ۲۰ متری از هم قرارمی‌گیرند و به هنگام عبور از کنارش با کوتاه‌ترین جمله و لحنی لیّن و آرام تذکر می‌دهند بدون اینکه با شخص چهره به چهره شوند، این چنین شخصی در برخورد اول و دوم شاید بی تفاوت عبورکند اما در طی مسیرش با تذکرات بیشتر نسبت به اشتباهش پی می‌برد که کاری که انجام داده مورد پسندمردم و جامعه نیست و به عنوان یک منکر در جامعه شناخته می‌شود.

اوی در خاتمه خطاب به مسئولین تاکیدکرد: تذکرلسانی از مشت محکم کوبنده تر است به شرطی که مداوم باشد و چه مردم و چه مسئولین، نباید از ثمره و نتیجه این فریضه الهی غفلت کنند. مسئولین ذی ربط بایدهماهنگی و حمایت لازم را با آمرین به معروف داشته باشند، بعضا نیرو‌های انتظامی با بی ‌اعتنایی و گاهی اوقات ایجاد وقفه در این مهم باعث کندشدن و تاخیر در کار آمرین به معروف می‌شوند لذا درخواست پیگیری و همکاری لازم را از مسئولین داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها