خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان:

مومنان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشوند

امام جمعه موقت همدان گفت: مومنان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشوند و با ذکر و دعا و قرائت قرآن این شب را زنده نگه دارند.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۷۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

مومنان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سید هاشم موسوی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان تاکید کرد: مومنان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشوند و با ذکر و دعا و قرائت قرآن این شب را زنده نگه دارند.

وی با بیان اینکه خدا به شب زنده داران شب نیمه شعبان رحمت می فرستد، اظهار کرد: در روایات متعدد بر احیای این شب همچون شب های قدر تاکید شده است.

امام جمعه موقت همدان به تبیین فضایل ماه رجب و عبادت در این ماه پرداخت و افزود: در ماه رجب باید مومنان تعلقات دنیایی را قطع و دل خود را برای عبودیت و بندگی آماده کنند.

وی درک برکات، ترک گناهان و استمرار در صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم (ص) را از توشه های ماه شعبان برشمرد و گفت: باید با استفاده از این توشه ها و تضرع به درگاه خداوند به استقبال ماه رمضان رفت.

موسوی عنوان کرد: مهدی شناسی(عج) دروازه خداشناسی است و طبق روایات ائمه اطهار(ع)، مومنان باید قبل از مرگ، امام زمان خود را بشناسند.

*احداث 31 پایگاه سلامت در طرح تحول سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان گفت: طرح تحول نظام سلامت، اقدام بزرگ دولت تدبیر و امید است که تحولات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

محمدرضا عبادیان افزود: بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در قالب این طرح به امکانات مراکز درمانی استان افزوده شد و در این طرح 156 خانه بهداشت، 17 پانسیون پزشکان و 31 پایگاه سلامت در سطح استان احداث شد.

وی تعمیر و بازسازی 581 خانه بهداشت و احداث چهار مرکز دندانپزشکی را از دیگر برکات طرح تحول نظام سلامت در استان همدان برشمرد و گفت: بیش از 70 درصد تخت های بیمارستانی استان در قالب این طرح نوسازی شد و بیش از 400 متخصص در نقاط مختلف استان مشغول ارائه خدمت شدند.

عبادیان اضافه کرد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت دو دستگاه ام آر ای دولتی برای خدمت رسانی به مردم استان راه اندازی شد و یک دستگاه دیگر نیز به زودی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، روستاییان پنج درصد و شهرنشینان هفت درصد هزینه های خدمات بیمارستانی را پرداخت می کنند و پزشکان متخصص در شهرستان ها به صورت شبانه روزی به مردم خدمات دهی می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان با بیان اینکه با اعمال این طرح سال گذشته 10 هزار زایمان به صورت رایگان در استان انجام شد ادامه داد: در سال 95 بیش از 25 مورد اهدای عضو در استان همدان رخ داد.

* شهرداری همدان در حوزه حمل و نقل و محیط زیست اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان گفت: با قرارگاه خاتم الانبیا توافق همکاری برای اجرای طرح جاده برگشت گنجنامه، احداث رینگ سوم شهر و اتمام تقاطع های هم سطح و غیر همسطح شهر همدان منعقد شده است.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه 300 وظیفه برای مدیریت شهری همدان تعریف شده است گفت: شهرداری همدان در حوزه حمل و نقل و محیط زیست اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

وی اضافه کرد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی تیرماه امسال میزبان وزرای گردشگری کشورهای آسیایی است و انتظار داریم مردم استان با مشارکت خود محیط های شهری را آماده استقبال از مهمانان خارجی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات