خبرهای داغ:
به مناسبت رونمایی کتاب" پهلوان اکبر"

دیدار با خانواده شهید نوجوان اکبر چمنی

در آستانه رونمایی از کتاب "پهلوان اکبر"،نویسنده و عوامل برگزاری این مراسم با خانواده شهید اکبر چمنی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۵۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در آستانه رونمایی از کتاب" پهلوان اکبر" و روز جوان، نویسنده و عوامل برگزاری این مراسم با حضور در منزل شهید اکبر چمنی با مادر و برادران شهید دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار که امام جماعت و رئیس هیئت امنا مسجد موسی ابن جعفر فرهنگیان نیز حضور داشتند از مادر شهید تجلیل شد و از وی برای حضور و خاطره گویی در مراسم دعوت گردید.
مادر شهید در این دیدار در سخنانی کوتاه با تشکر از زحمات کشیده شده در راه شناساندن شهدا به جامعه با بیان ویژگی‌های اخلاقی شهید اکبر چمنی گفت: شهید رفتارش به همت بویژه خانواده خوب بود و اگر پدرش ده بار بیرون می‌رفت و داخل می‌آمد از جایش به احترام پدر بر می‌خواست و این سبب شده بود پدر نیز این احترام را به او بگذارد.
وی افزود: من هیچ وقت یادم نمی‌رود که اکبر شب‌ها موقع خواب جلوی پای من زانو می‌زد که برای نماز صبح مرا زود بلند کن و هنوز اذان میده و بعد‌ها متوجه شدم که او نماز شب می‌خواند و برای همین می‌خواست زود بیدار شود.
مادر شهید چمنی با بیان اینکه اکبر بچه با غیرتی بود اظهار کرد: او قریب به شش سال داشت و در تهران بودیم در خیابان با هم بودیم که یک آقا متعرض یک خانم بی حجاب شد و او دست مرا رها کرد و رفت و آن مرد را بوکس زد و او را زمین زد و آن مرد فرار کرد و وقتی مردم آمدند و او را تحسین کردند او گفت: چرا شما چیزی نگفتید و بی اعتنا بودید.
در این دیدار علی و حسین برادران شهید اکبر چمنی نیز به بیان خاطراتی از دوران نوجوانی و تحصیل شهید پرداخته و بر غیرت و تعصب و جدیت و خدمت رسانی او به مردم تاکید کردند.
محمد عباسی نویسنده کتاب" پهلوان اکبر" نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از خانواده شهید با بیان اینکه این کتاب روایت مستند از تاریخ رزم رزمندگان شهرستان شاهرود. است گفت: در این کتاب از ۵۳ شهید شاهرودی روایت آمده است و تمام این روایت‌ها مستند و بدون کمترین دخل و تصرفی بیان شده و راویان این کتاب تمام این گفته‌ها را تایید کرده اند و حتی از حاضران در محل اتفاق نیز صحت این خاطرات بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.
در این دیدار علی اکبر نظری مداح اهل بیت در رثای حضرت علی اکبر به شعرخوانی و‌مولودی پرداخت.
لازم به ذکر است رونمایی از کتاب" پهلوان اکبر" نگاهی گذرا به زندگی نوجوان ۱۷ ساله اکبر چمنی فردا، یکشنبه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ در تالار ذوب آهن شاهرود با حضور خانواده شهید و راویان و رزمندگان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها