خبرهای داغ:
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قزوین:

در فعالیت‌های قرآنی نیازمند کار جهادی هستیم

علی عظیمی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: فعالیت های قرآنی و ترویج فرهنگ آن، باید یک اصل محکم و اساسی نزد همه باشد.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۴۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، علی عظیمی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی کارشناسان فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که صبح روز یکشنبه در این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: توجه به موضوعات قرآنی و تلاش در ترویج فرهنگ قرآنی، ضرورتی است که نیاز به استدلال ندارد.
وی افزود: قرآن کتاب هدایت در زندگی است و برای رسیدن به بهترین روش زندگی که سعادت جاودانه، در پرتو آن تحقق می‌یابد.
وی اضافه کرد: فهم قرآن و عمل به آن، می‌تواند تمام ابعاد زندگی انسان را در چهارچوب آن چیزی که خدای متعال میخواهد مقید بسازد و زندگی حقیقی و حیات طیبه، در پرتو عمل به دستور‌ها و رهنمود‌های قرآن شکل می‌گیرد.
رئیس اداره امور قرآنی تاکید کرد: فعالیت‌های قرآنی و تروج فرهنگ قرآنی، باید یک اصل محکم و اساسی نزد همه ما باشد.
این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم توفیقات ما در فعالیت‌های قرآنی چندین برابر شود باید در کنار هم قرار بگیریم و یک تعامل دو طرفه داشته باشیم تا فعالیت‌های قرآنی به جایگاه اصلی خود برسد.
عظیمی ادامه داد: کار قرآنی کار کارمندی نیست که ساعت ۸ صبح کارت بزنیم و در ساعت مشخصی کار را تعطیل کنیم؛ چرا که کار فرهنگی و قرآنی با این شکل جواب نمی‌دهد. مقام معظم رهبری بر روی بحث فرهنگ خیلی تاکید دارند و اخیراً نیز بحث جهاد کبیر را مطرح کردند ما نیز در حوزه قرآنی نیاز به جهاد داریم و باید جهادگونه کار کنیم و بتوانیم استفاده حداکثری از امکانات را داشته باشیم.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خاتمه گفت: هیچگاه نخواسته ایم و نمی‌خواهیم کلیشه‌ای برخورد کنیم و این را قبول نداریم که یک شاخص کمی معین کنیم و در این زمینه الزام ایجاد کنیم، ضمن اینکه نباید فعالیت‌های قرآنی نیز به دلیل نبود منابع کمرنگ شود.
۱۰۰۵/پ ۳۰/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار