نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: وجود و ظهور امام عصر (عج) در واقع ضرورت خلقت است و نباید در این مسیر اسلامی و الهی هدف خلقت تباه شود.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۱۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

وجود و ظهور امام عصر (عج) ضرورت خلقت است/مهدیه اردبیل مرکزی علمی،تحقیقاتی،تربیتی و مهدوی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه امروز که در مراسم افتتاحیه مهدیه اردبیل با اشاره به رشد و برخاستن افرادی ظلوم، جهول و کفور در عصر حاضر اظهار کرد: امروزه ظلم بر جهان چیره گشته و همه ما به وضوح اثرات این کشت و کشتارها و حملات به مردم بی‌گناه و بی‌چاره کشورهای فقیرنشین را شاهد هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون تشنگی در دنیا بسیار حاد است و در کنار این مهم ظلم جهانی همه نقاط دنیا را فراگرفته پس می‌توان گفت که دشمنان اسلام و در صدر آنان آمریکا و اسرائیل همانند سران قبایل پیشین و دشمنان اسلام هنوز هم از حضور و ظهور امام عصر(عج) هراسی بس وصف‌ناپذیر دارند و هم‌اکنون که نظاره‌گر آتش خود‌افکنده در دنیا هستند این را نشانه نزدیکی ظهور مهدی صاحب‌الزمان می‌دانند چرا که در روایات بسیاری آمده است که تا ظلم جهانی نباشد حضرت ظهور نخواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به فراگیری ظلم و جور در کشورهای همسایه آمریکا و علی‌التخصیص اسرائیل تصریح کرد: اکنون که خوب به توطئه‌های دشمن در خاورمیانه و در منطقه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سرکرده‌های آمریکا و اسرائیل مناطق بسیاری را ایالتی از ایالات آمریکا کرده‌اند و برای هر یک از این مناطق خرد و کلان فرمانداری بر سر کار و عملیاتی کردن نقشه‌های خود نهاده‌اند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به آخوندهای درباری تشری زد و آنان را در واقع ترویج‌دهندگان اصلی فتنه در جهان نامید و ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام خود نیز فرموده‌اند که فتنه از طریق آخوندهای درباری ظهور کرده و نهایتا آسیب و زیان حاصل از آن نیز به خود این جامعه آخوند درباری برخواهد گشت.

وی بیان کرد: اکنون که عصر، عصر قدرت جهانی نظامی و امنیتی است نگاه تمامی نهادهای بین‌المللی بر روی ایران معطوف بوده و در واقع تمام توجه این نهادها بر روی کشور ایران اسلامی متمرکز است.

امام جمعه اردبیل ضمن انتقاد از وجود تبعیض در دنیا و ایجاد بسیاری از ناملایمتی‌ها در سایه همین تبعیضات افزود: تبعیض در جامعه کنونی به شدت موج می‌زند به طور مثال، با حق ویژه دنیا اداره می‌شود، نظام ارباب و رعیتی در دنیا حاکم شده است. حاکمیت دنیا را نظام فرمانداری و فرمانبری کرده‌اند، و نهایتا چیزی که بیشتر از هر چیزی در این عرصه نمود یافته این است که در ذهن و بطن دنیا جایگاه بشریت را درجه‌بندی کرده‌اند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وجود مصلح جهانی تاکید کرد و گفت: وجود و ظهور امام عصر(عج) در واقع ضرورت خلقت است و نباید در این مسیر اسلامی و الهی هدف خلقت تباه شود و نهایتا این همه مبارزه بین حق و باطل که همه در طول تاریخ به ثبت رسیده است باید یک روزی به نتیجه واصل آید و آن روز، یوم ظهور امام عصر (عج) خواهد بود.

وی دلایل عقلانی بسیاری را برای ظهور امام عصر برشمرد و دشمنان اسلام را در ناباوری ظهور امام عصر (عج) بسیار کوته‌فکر عنوان و اظهار کرد: در روایات و آیات بسیاری حضرت مهدی (عج) "موعود الامم" نامیده شده است و خداوند اینگونه خواسته تا قائم آل محمد بر تمامی امت‌های جهانی بدین گونه وعده داده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در پاسخ به این سوال که آیا اشرار بر جهان هستی مالکیت پیدا خواهند کرد یا خیر، گفت: خلقت جهان هستی از پی هدفی بوده است و این هدف نهایتا روزی به نتیجه خواهد رسید چرا که گفته شده است اگر تنها یک روز به یوم حساب باقی مانده باشد خداوند متعال و توانا آن یک روز را به قدری طولانی خواهد کرد تا امام عصر(عج) بالاخره ظهور کند و ظهور حضرت یعنی در اصل نابودی تمامی اشرار و منافقین جهان هستی.

عاملی در ادامه سخنرانی خود ساخت مهدیه در استان اردبیل را حرکتی بس پویا به سمت گرایش به مهدویت و فرهنگ مدنیت دانست و اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که این مکان اعظم، مهدیه اردبیل با چنین شایستگی و با این سرعت و معماری نفیس همچنین با وسعت 4 هزار متر مربع ساخته شده و در اختیار سربازان حضرت مهدی(عج) قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از سپاه برای ساخت و ایجاد چنین مکان تربیتی و تحقیقاتی گفت: هیچ کم و کاستی در ساخت این مکان فرهنگی و تربیتی از سوی سپاه نگذاشته شده و جا دارد تا از تمامی عزیزانمان در سپاه و سایر نهادهایی که در ایجاد و راه‌اندازی این مکان کمک‌حال بودند تشکر و قدردانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در دوران بحران هویت لازم است تا هویت اصلی خود را بشناسیم و سرباز راستینی برای حضرت موعود خود باشیم چرا که در این عصر خفگان سارقان شخصیت جوانان و سارقان هویت اصلی ما هر دم در پی پیاده‌سازی نقشه‌های شوم در سر هستند که باید در برابر آنها با شخصیت حضرت آشنا شده و با مقصد، اوصاف و مرام حضرت سنخیت یافته و انس گیریم.

عاملی مهدیه اردبیل را مرکزی علمی، تحقیقاتی، تربیتی و مرکزی برای فراگیری شخصیت دینی و مهدوی دانست و گفت: این مکان در واقع مکانی است تا ما بتوانیم با فراگیری ارکان اصلی دینی در برابر هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان شخصیت دینی و هویت خودمان را حفظ کرده و از آن به خوبی دفاع کنیم.

وی بر ضرورت آشنایی جوانان و فرزندان با مدنیت و فرهنگ مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: فرزندان ما باید با فرهنگ مهدویت بزرگ شده و رشد یابند تا بتوانند در آینده سربازان راستین و جان بر کفان این نظام و حضرت موعود خود باشند.

ارسال نظرات