مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از فعالیت‌های آموزشی قرآنی در سطح استان اردبیل حمایت می‌کند و پیگیر اعتبارات فعالیت قرآنی هستیم تا بتوانیم از فعالان این حوزه حمایت مناسبی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۵۵۳۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

۶۷ موسسه قرآنی در اردبیل فعال است/ از فعالیت‌های آموزشی قرآنی استان حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید ناصر اسحاقی شامگاه روز چهارشنبه در این دیدار اظهار داشت: استان اردبیل دارای ۵۹۷ نفر بیمه شده قرآنی بوده و در حال حاضر نیز ۶۷ مؤسسه قرآنی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که فعالیت این مؤسسات نقش ویژه‌ای در راستای ترویج فرهنگی قرآنی در سطح جامعه داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در دیدار فعالان، نخبه‌ها و مدیران مؤسسات قرآنی استان اردبیل با آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌ فقیه در استان گفت: در آزمون سراسری قرآن و عترت، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از استان اردبیل در این آزمون شرکت کردند که خوشبختانه در سال‌های گذشته، استان اردبیل در مسابقات کشوری رشته‌های مختلف قرآن کشور، جزء ۴ استان برتر کشور بوده و امیدواریم که این سیر صعودی در سال‌های آینده پررنگ‌تر شود.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از فعالیت‌های آموزشی قرآنی در سطح استان اردبیل حمایت می‌کند و پیگیر اعتبارات فعالیت قرآنی هستیم تا بتوانیم از فعالان این حوزه حمایت مناسبی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های قرآنی استان اردبیل، تربیت ۱۰ هزار حافظ قرآن در طول ۱۰ سال بود که تا به امروز ۶ سال از این مهلت گذشته و امید داریم که در پایان این ده سال، شاهد حضور این حافظان قرآن در استان اردبیل باشیم.

۶۷ موسسه قرآنی در اردبیل فعال است/ از فعالیت‌های آموزشی قرآنی استان حمایت می‌کنیم

رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه با بیان اهمیت وجود فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار داشت: دارالقرآن کریم در استان اردبیل از بازوان پرتوان سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه بوده و برنامه‌های خوبی در طی چند سال گذشته در استان اردبیل برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عزیز صابر گفت: در حال حاضر 370 تشکل مردمی روستایی و شهری در حوزه‌های قرآنی و در سطح استان اردبیل فعالیت دارند که این تشکل‌ها در راستای حمایت و ترویج برنامه‌های قرآنی کار می‌کنند.

وی افزود: از سال 85 فعالیت‌های قرآنی در استان اردبیل طبق ارزیابی‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ردیف 23 استانهای کشور بود که در چندین سال گذشته با فعالیت‌های مثبتی که در این حوزه صورت گرفته،‌ جزء‌ 4 استان برتر کشور قرار گرفتیم.

رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل تصریح کرد: تمامی اقدامات و فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی واگذار و انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اردبیل در سال گذشته به صورت استانی و با حضور 80 نفر از اساتید برجسته قرآنی استان تشکیل و مدیرعامل این اتحادیه انتخاب و تمامی فعالیت‌ها به صورت هدفمند ادامه دارد.

ارسال نظرات