امام جمعه نیشابور:

کشورهای اروپایی تعهد خود را به برجام ثابت کنند

امام جمعه نیشابور گفت: مطمئنیم که اروپاییان به این سادگی از دشمنی با ایران دست بردار نیستند و اگر راست می‌گویند باید هزینه بدهند و در برابر تحریم‌های آمریکا بایستند.
کد خبر: ۹۰۱۵۷۳۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی شب گذشته در تجمع ضد استکباری مردم نیشابور در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: آمریکا به دنبال این است که استقلال نداشته باشیم، ولی اولویت کشور استقلال است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کشور‌ها و برخی داخلی‌ها نگویند که ایران به زیر یک معاهده بین‌المللی زد تا الان پای این تعهد ایستاده‌ایم.

امام جمعه نیشابور تاکید کرد: مطمئنیم که اروپاییان به این سادگی از دشمنی با ایران دست بردار نیستند و اگر راست می‌گویند باید هزینه بدهند و در برابر تحریم‌های آمریکا بایستند.

یعقوبی گفت: آیا اروپاییان حاضر به پرداخت هزینه‌های ایستادن در برابر آمریکا هستند؟ تجربه ما نشان می‌دهد که چنین ایستادگی را اروپاییان در برابر آمریکایی‌ها نخواهند داشت.

وی گفت: دولت برای نگهداشتی اروپایی‌ها خواهش نکند و انتظار داریم با باقی امضاکنندگان برجام با قدرت و جرئت صحبت کنند و با طلب کاری از آن‌ها بخواهد که چرا آمریکا سر قول خود نایستاده؟

امام جمعه نیشابور بیان داشت: دولت باید از اروپا مطالبه‌گری کند و تعهد محکمی بگیرد، امیر المومنین (ع) گفت که با دشمن با نگاه متهمانه مذاکره کن، چون دشمن ممکن است بخواهد غافل کند.

یعقوبی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد همه موشک‌های ایران را کنترل کند، ولی قطعا این اجازه را نمی‌دهیم.

وی خاطر‌نشان کرد: در برجام از سفارشات امیرالمومنین (ع) فاصله گرفتیم، نباید زحمات وزارت خارجه را نادیده گرفت، ولی آیا ۲۷ شرط رهبری برای مذاکرات اجرایی شد؟

امام جمعه نیشابور اظهار داشت: شعار‌ها و حرف‌های اختلاف‌انگیز در مورد برجام را باید کنار بگذاریم، در دشمنی با آمریکا باید متحد بود.

وی تصریح کرد: الان وقتی است که همه در برابر دشمنی آمریکا ملت متحد باشیم و نگذاریم خواسته آن‌ها که ذلت ایران است اتفاق بی‌افتد.

یعقوبی گفت: دولت باید سریع‌تر تکلیف ایران را با اروپایی‌ها روشن کند، ایستادن پای برجامی که پاره و آب دهان بر روی آن انداخته شده است خیر و برکتی ندارد.

امام جمعه نیشابور بیان داشت: نه بودن و نه ایستادن ترامپ برای ایران اثری نداشته و ندارد، همه دنیا خواهند دید که ملت ایران پابرجا و حرف‌های ترامپ مانند خودش از بین رفتنی است.

در پایان این مراسم پرچم آمریکا و رژیم اسرائیل در جمع نمازگزاران به آتش کشید شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها