سید ساجد یعقوبی
نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مشکلات آب و آب کشاورزی و حق آبه‌ها در شهرستان‌های استان توسط دولت و آب منطقه‌ای مورد برسی قرار گرفته و جهت رفع این مشکلات اقدام نمایند.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۷۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

مشکلات آب و حق آبه شهرستان‌های استان توسط مسئولان رفع شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در بازدید از سد میل مغان و پروژه پایاب سد خداآفرین اظهار داشت: با تهدید خشکسالی که استان با آن روبه‌رو است هم‌اکنون استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری یک تکلیف شرعی است و باید مسئولان در راستای مکانیزه کردن اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

عاملی بیان کرد: مشکلات آب و آب کشاورزی و حق آبه ها در شهرستان های استان توسط دولت و آب منطقه ای مورد برسی قرار گرفته و جهت رفع این مشکلات اقدام نمایند.

وی افزود: پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین یک پروژه ملی و بسیار مهم برای منطقه و بالتبع برای کشور است و تلاش کاری برای این پروژه با این حجم کاری بی‌نظیر است که دگرگون شدن وضعیت اقتصادی با بهر‌ه‌برداری از این پروژه دور از انتظار نخواهد بود و به دنبال آن توسعه و پیشرفت اقتصادی را مشاهده خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: دستاورد مهمی است که افرادی که برای پیدا کردن کار و اشتغال به دیگر شهرها و مراکز استان‌ها مهاجرت می‌کردند در شهر خودشان به کار و تلاش خواهند پرداخت و از زیر یوغ معضل بیکاری مزمن رهایی خواهند یافت و این برای ما بسیار حائز اهمیت است.

عاملی بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که در نظام بهره‌برداری پایاب سد خداآفرین با آن روبه‌رو بودیم نحوه واگذاری بود که خوشبختانه این مشکل نیز با توجه به کمیته‌ای که برای واگذاری این اراضی در قالب هیئتی هفت نفره که با نام کمیته پالایش تشکیل شده واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طبق اسناد تا این لحظه حتی یک متر زمین در این اراضی واگذار نشده است و هر گونه شائبه یا شایعه‌ای در خصوص واگذاری اراضی پایاب به اشخاص حقیقی یا حقوقی تا این لحظه کذب محض است.

وی با اشاره به کاهش حقابه پایاب خداآفرین نیز گفت: با توجه به بررسیهای صورت گرفته متاسفانه کاستی هایی در گذشته از جانب برخی مدیران و مسئولان خواسته یا ناخواسته رخ داده که به حول و قوه پرودگار با توجه به پیگیری هایی که نمایندگان ما در مجلس انجام می دهند و با پیگیری های قانونی از طریق مجاری حقوقی این مشکل قابل پیگرد بوده و حقوق مردم شمال استان به طور کامل در آینده‌ای نزدیک تامین خواهد شد.

عاملی با اشاره به حضور ائمه جمعه در منطقه مرزی اصلاندوز افزود: امروز ائمه جمعه در این نشست درخواست ها و مشکلات شهرستان های خود را با مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان مطرح نمودند و امیدواریم مسئولان در مناطق مختلف استان حضور یافته و نسبت به رفع نیازها و مشکلات مناطق تلاش نمایند.

ارسال نظرات