خبرهای داغ:
به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی،

برگزاری نمایشگاه شکوه هنر در موزه شاهرود

به مناسبت گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه شکوه هنر در محل موزۀ شاهرود برگزار می گردد.
کد خبر: ۹۰۱۷۰۴۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمیدرضا حسنی افزود: نمایشگاه شکوه هنر شامل مجموعه ریتون‌های سفالی ادوار مختلف تاریخی طی مراسمی با حضور مسئولین و علاقمندان در موزه شاهرود افتتاح و مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود افزود: در این مراسم سرکار خانم جهاندوست از هنرمندان برجسته کشوری به اجرای نقالی و نیز استاد محمود احراری به اجرای موسیقی مقامی خراسان خواهند پرداخت.
وی اضافه کرد: مراسم افتتاح این نمایشگاه از ساعت ۲۱ الی ۲۳ روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار و به صورت رایگان نیز پذیرای عموم مردم می‌باشد.
حمیدرضا حسنی خاطرنشان ساخت: به همین مناسبت، نمایشگاه آوند آذین شامل مجموعه آینه، قاب و قلمدان با نقوش مینیاتور مربوط به دوره قاجار در موزۀ عرفان شرق بسطام در طی هفته میراث فرهنگی افتتاح می‌گردد. برپایی نمایشگاه تصاویر مربوط به دوره قاجار در محل ایوان اولجایتو مجموعۀ تاریخی بسطام به همت پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در شهرستان شاهرود عنوان شد.

گفتنی است شهرستان شاهرود دارای ۱۴۸ اثر تاریخی ثبت در فهرست آثار ملّی است که از این تعداد، ۶۳ اثر مربوط به بناها، ۷۳ تپه و محوطۀ تاریخی و ۱۱ اثر معنوی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها