به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن باقرپور در جمع مسئولان اهر گفت: در راستای تبریز ۲۰۱۸ و معرفی توانمندی های این شهرستان و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی هشتمین جشنواره ورنی به صورت ملی با غرفه های نمایشگاه صنایع دستی آن در نیمه اول سالجاری برگزار خواهد شد.
 
وی ورنی بافی را از صنایع منحصر به فرد مردم عشایری و روستایی شهرستان اهر برشمرد و افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره و ایجاد غرفه های متعدد در این خصوص بتوانیم زمینه معرفی و رشد این صنعت دستبافت منطقه را به سایر نقاط جهان معرفی کنیم.
 
باقرپور در ادامه یکی از برنامه های اولویت دار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهر را مرمت بازار و تیمچه های تاریخی آن برشمرد و گفت: تلاش شده با مشارکت اتاق اصناف، اداره میراث فرهنگی و همراهی اهالی بارار مرمت فنی آنها انجام پذیرد که دراین راستا اقدامات مرمتی در راسته بازار جعفرقلی خان صورت گرفته است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهر به ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی برای جذب گردشگران نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا اعتبار لازم برای ساخت مجتمع خدمات بین راهی در مسیر اهر به کلیبر اختصاص یافته و در صورت اختصاص زمین مناسب عملیات اجرایی آن که شامل احداث سرویس های بهداشتی، نمازخانه و بوفه  است دراین مسیر آغاز خواهد شد.