خبرهای داغ:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

استان سمنان تنها استان با کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تاکنون فقط یکهزار و ۲۷۶ تن در طرح کارورزی نام نویسی کرده اند، با چنین آمار کمی باید نتیجه گرفت که دانش آموخته بیکار در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۴۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اسماعیل غنیان در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال استان و شهرستان شاهرود که در شرکت سیم و کابل مغان در شهرک صنعتی این شهر برگزار شد، افزود: اگر جوانان و خانواده‌های آنان مدعی بیکاری هستند، طرح کارورزی جایی است که حتی اگر کاری برای آنان فراهم نشود و یا علاقمند به کارورزی نباشند، می‌توان بر اساس آمار نام نویسی شدگان برای برنامه ریزی و جذب اعتبار با دولت رایزنی کرد.
وی ادامه داد: سهمیه استان سمنان در طرح کارورزی از پارسال بدون افزایش، یکهزار و ۸۹۰ نفر بوده و تاکنون ۲۲۰ قرارداد بسته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با بیان اینکه سمنان تنها استانی است که با کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت روبروست، اضافه کرد: با این وجود بنا به اعلام دولت، در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر به عنوان استان کند قلمداد شده و در این زمینه عواملی، چون ارزیابی، میزان انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل تاثیرگذار است.
غنیان میزان کل اعتبار استان در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر را ۹۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از یکهزار و ۳۰۸ طرح ثبت شده، تاکنون کمیته استان ۱۷۰ طرح را دریافت کرده و از این تعداد ۱۲۵ طرح با اعتبار ۷۷۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۵۹ نفر، تایید و برای پرداخت به بانک‌ها فرستاده شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون هر سه طرح پرداخت شده استان با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال متعلق به شاهرود است، افزود: از این شهرستان تاکنون ۵۸ طرح با اعتبار ۱۹۷ میلیارد ریال دریافت شده است.
غنیان یادآور شد: شهرستان میامی هم حدود ۱۱۰ میلیارد ریال سهمیه دارد و تاکنون ۱۱ طرح به ارزش ۴۴ میلیارد ریال به بانک‌های عامل ارسال شده است.
وی میزان تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری را ۹ هزارو ۱۴۳ تن اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۷۷۳ تن مربوط به شاهرود و ۴۷۹ تن نیز متعلق به میامی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها