خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت:اروپا در طول چهار دهه نشان داده که همواره دنبال‌روی آمریکا بلکه بعضاً جلوتر از آن نیز بوده است.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۶۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه که در مصلای بزرگ شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان آغاز سال معنوی انسان است که مقدرات در این ایام رقم می‌خورد، رمضان همچنین بهترین فرصت تقوای الهی و روزه‌داری بهترین ابزار آن است چراکه می‌تواند به‌مثابه سپری بزرگ از آتش جهنم انسان را محفوظ بدارد.
وی افزود: نام‌های متعددی برای رمضان بیان می‌شود که یکی از ویژه‌ترین آن‌ها ضیافت الله است یعنی ماهی که در آن دو حقیقت انسان یعنی جسم و روح تغذیه‌شده و معنویات و فیوضات ماه رمضان در کنار روزه‌داری و تقویت استقامت در آن تجلی می‌یابد.
امام جمعه شاهرود ضمن اشاره به خروج آمریکا از برجام، تأکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند: ما از گروه دیپلماسی خود حمایت می‌کنیم، اما در شرایط جدید باید یک نقشه راه تازه برای برجام ترسیم کرد.
وی افزود: اروپا در طول چهار دهه نشان داده که همواره دنبال‌روی آمریکا بلکه بعضاً جلوتر از آن نیز بوده است، اما درعین‌حال اگر اروپا تصمیم بگیرد که جدای از آمریکا و مستقل از آن کشور تضمینی عملی به ایران برای ادامه برجام می‌دهد که البته رفتار سران برخی قدرت‌های اروپایی این امر را نمی‌رساند، می‌توان گفت: ادامه برجام ممکن است.
امام‌جمعه شاهرود گفت: ملت بزرگوار ما بیش از چهار دهه نشان داده‌اند که اهل مقاومت هستند و درعین‌حال تعامل و گفتگو را در اولویت‌دارند، اما اگر اروپا به ما تضمین مجزا از آمریکا ندهد ما می‌توانیم مسائل هسته‌ای را طور دیگری حل کنیم لذا بازهم باید تأکید کنیم که ملت ما اهل گفتگو هستند.
 امینی در دیگر بخش سخنان خود به مسئله فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا باید بداند که مسئله فلسطین با انتقال پایتخت به بیت‌المقدس حل نمی‌شود و فلسطین در ذهن تمام امت مسلمان منطقه وجهان باقی می‌ماند.
وی افزود: کشتار ۷۰ فلسطینی در هفتادمین سالروز اشغال این کشور توسط اسرائیل آن‌هم درست هم‌زمان با افتتاح سفارت آمریکا نشان داد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا روزبه‌روز به خون‌خواری خود در منطقه ادامه می‌دهد، امروز دنیا می‌داند که جنایتکارانی مانند آمریکا با این حرکات مانند تغییر سفارت و ... نمی‌توانند مسئله فلسطین را تمام‌شده بدانند و این کشور بخشی از پیکره بزرگ جهان اسلام است.
امام‌جمعه شاهرود همچنین به شعار سال و ضرورت حمایت از کالای ایرانی نیز پرداخت و تأکید کرد: یکی از الزامات تحقق شعار سال بهره‌وری است که این یعنی تولیدکننده ما بتواند بیشترین استفاده را از کمترین امکانات و انرژی داشته باشد تا کالا حالت رقابتی پیداکرده و هم‌زمان با ارتقای کیفیت، قیمت اجناس نیز کاهش یابد، اگر بهره‌وری بالا برود و کیفیت اجناس تولید داخل ارتقا یابد قطعاً شاهد حمایت کالای ایرانی از سوی مردم خواهیم بود.
امام‌جمعه شاهرود اشاره‌ای نیز به زمزمه‌های انتقال اداره کل راه و ترابری استان سمنان به مرکز استان کرد و گفت: امروز و در این شرایط اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جامعه آیا زمان چنین زمزمه‌هایی است؟ و آیا این مسائل کمکی به اتحاد در استان سمنان می‌کند؟ ما خواستار حفظ حیثیت مردم شاهرود و توجیه آن‌ها درباره موضوعات از سوی مسئولان هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها