سید ساجد یعقوبی
رئیس کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی بسیج استان اردبیل گفت: دانشگاه‌ها باید جهت اشتغالزایی در جهت کارآفرین شدن حرکت کنند و برای تحقق این هدف باید در کنار دروس تئوری واحد‌های عملی هم برگزار شود.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۶۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

دانشگاه ها برای توسعه اشتغال در مسیر کار آفرینی حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد نریمانی معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در جلسه کارگروه بسیج علمی پژوهشی که با حضور نمایندگان اقشار مختلف برگزار شد، اظهار کرد: در جلسات سال گذشته موضوعاتی در حوزه آموزش و پژوهش شناسایی شد و کارآفرین کردن دانشگاه و یا نقش دانشگاهها در اشتغال جوانان از جمله موضوعات مهم مورد بررسی بود.

نریمانی افزود: برای توسعه اشتغال در جامعه و تاثیر دانشگاهها در کارآفرینی باید در کنار واحدهای تئوری دوره های عملی هم برگزار شود.

وی گفت: در راستای فعالیت های کارگروه علمی و آموزشی لازم است سالانه یک همایش کاربردی اجرا شود تا شناسایی مسائل آموزشی و پژوهشی استان انجام گرفته و در اختیار دستگاههای اجرایی قرار بگیرد.

رئیس کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی اذعان داشت: کلینیک صنعت استان جهت پیشرفت و توسعه استان لازم است با کلینیک مدیریت صنعت دانشگاه محقق اردبیلی تعامل داشته باشد.

در ادامه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گفت: در سال گذشته با همفکری اعضای کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی سند راهبردی استخراج و به مراکز راهبردی ارائه شد و امسال هم در نظر داریم جلسات را هدفمند برگزار کنیم.

فاضل احدی افزود: معمولاً برای استخراج اسناد از روش SWOT استفاده می شد اما در حال حاضر روش مورد تایید مجامع علمی آینده پژوهی و آینده نگاری است.

همچنین نماینده بسیج مهندسین صنعت اظهار کرد: کلینیک صنعتی در استان راه اندازی شده است و یکی از چالش های اساسی در کشور و استان ما تبدیل علم به ثروت است و متاسفانه با وجود تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکاری بسیار زیاد است و متاسفانه ماحصل پایان نامه ها به نتایج مطلوب منتج نمی شود.

نماینده قشر بسیج دانش اموزی گفت: دانش آموزان در فضای مجازی فاقد سلاح تشخیص بوده و دچار مشکلات اساسی می شوند و لازم است که در بخش آموزش تدابیری برای دانش اموزان جهت ادامه راه صحیح زندگی اتخاذ شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: نقش دانشگاه در اشتغالزایی با برنامه های کارورزی و مهارت آموزی بسیار مهم است و با وجود اینکه بومی سازی دانشگاهها انجام گرفته است اما به بومی سازی استعداد توجه نشده است که باید رشته های دانشگاهی مرتبط با نیازهای استان ایجاد شود.

نماینده قشر بسیج ورزشکاران افزود: امار طلاق در استان ما بسیار بالا است و در کنار ان توجه به تبدیل علم به ثروت باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده قشر بسیج مهندسین گفت: تاکید مقام معظم رهبری امید آفرینی در بین مردم است و لازم است جهت موفقیت مخترعان مراحل حمایتی بررسی و به صورت سند ارائه شود.

نماینده بسیج اساتید اظهار کرد: آسیب جدی همه آموزش ها این است که دانش کلاسیک به عنوان مبنای اموزش قرار گرفته است و به بخش دینامیکی ان هیچ توجهی نشده است و فارغ التحصیلان براساس پروتکل های غرب فارغ التحصیل شده اند.

دبیر خانه نخبگان افزود: بجای علم ، موضوع اقتصاد اولویت قرار گرفته است و شکاف عمیق ایجاد کرده است.

مسئول موسسات مردم نهاد استان اذعان داشت: بخش خصوصی در حمایت از طرح ها و پیشرفت جامعه می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و پیوند دانشگاه و صنعت و حمایت از پایان نامه های کاربردی توسط بخش خصوصی بسیار مهم است.

نماینده بسیج مداحان گفت: انحرافات هیئت های مذهبی و تغییر رویکرد مذهبی از سنتی به مدرن یکی از مشکلات اساسی است که پژوهش در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

نماینده بسیج اصناف اظهار کرد: تحقق بازار اسلامی یکی از موضوعات مهم است که لازم است راهکارهای عملی در قالب پژوهش ارائه شود و تعامل تولید کننده و توزیع کننده در راستای حمایت از کالای ایرانی انجام گیرد.

ارسال نظرات