استاد صالحی گفت : یکى از وظایف مهم انبیاء(علیهم السلام) «تلاوت آیات الهى» بود که مى بایست سخنان خدا را با روشى که مخصوص آنهاست به مردم ابلاغ مى کردند.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۰۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ استاد برجسته و قاری قرآن کریم در جمع کار کنان سپاه سامان گفت: قرآن کریم ودیگر کتب آسمانى علاوه بر قرائت، یک نوع تلاوت نیز دارند .

استاد صالحی افزود: تلاوت در لغت به دو معنى آمده است: یکى پیروى و تبعیت کردن ودیگر خواندن یک متن از روى تدبر.

وی ادامه داد: درباره تلاوت قرآن در واقع هر دو معنى مورد نظر است یعنى قرآن را از روى تدبر خواند واز آن پیروى کرد بنابراین در «تلاوت» علاوه بر خواندن ، یک نوع عمل کردن هم هست واگر هم عمل نباشد لااقل انتظار وتوقع آن موجود است.

این قاری و استاد قرآن خاطرنشان کرد: براى همین است که تلاوت مخصوص متون مذهبى و کتابهاى آسمانى و آیات الهى است و به خواندن نامه و یا یک کتاب معمولى تلاوت گفته نمى شود.

وی گفت: یکى از وظایف مهم انبیاء(علیهم السلام) «تلاوت آیات الهى» بود که مى بایست سخنان خدا را با روشى که مخصوص آنهاست به مردم ابلاغ مى کردند.

 استاد صالحی در ادامه افزود: ‎آنگاه که قاری در محضر قرآن می نشیند و آیه آیه های آن، جانش را روشن می کند، در برابر منشوری حضور یافته که «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ » و با معبودی هم‎کلام شده که «هُوَ الَّذِی خَلَقَ لَکُمْ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا »،ذات پروردگار آن‎چنان عظیم است که هیچ قلبی را یارای تصویر آن نیست و ژرفای کلامش را جز دل‎های پاک ، کسی درک نمی کند.

ارسال نظرات