سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد:
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در ماه مبارک رمضان از سفره‌های اطعام و افطار، غذای گرم و سبدغذایی بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۷۶۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

اطعام ۲۶ هزار خانوار نیازمند اردبیلی در ضیافت رمضان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲۶ هزار خانوار تحت حمایت در قالب ۵۴ هزار نفر در طول ماه مبارک رمضان از سفره‌های اطعام و افطار، غذای گرم و سبدغذایی بهره‌مند می‌شوند، گفت: همواره خیران در مناسبت‌های مختلف با کمک‌های خود تأمین کننده نیازهای اساسی اقشار بی‌بضاعت هستند که امید است در ماه مبارک رمضان سال‌جاری نیز شاهد کمک‌های بیشمار آنها باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ سبدغذایی در بین خانوار تحت حمایت توزیع خواهد شد، افزود: هزینه‌های تهیه سبدکالا برای مددجویان توسط خیران و حامیان پرداخت شده است تا سفره هیچ خانوار نیازمندی در ماه مبارک رمضان خالی نباشد.

دشتی با اشاره به اینکه هشت هزار کیسه «همیان مولا» در بین خیران و نیکوکاران اردبیلی توزیع شده است، بیان کرد: طرح «همیان مولا» به منظور توسعه همکاری‌ها و مشارکت گسترده مردم نیکوکار و نوعدوست برای دستگیری از محرومان اجرا می‌شود تا بتوانیم اقلام ضروری و مورد نیاز خانوار بی‌بضاعت را تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۳۸ مرکز نیکوکاری نیز آماده دریافت کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات مددجویان تحت حمایت در ماه مبارک رمضان هستند، گفت: مراکزنیکوکاری با هدف بهره‌گیری گسترده از ظرفیت‌های مردمی و تسریع در روند رسیدگی به امور فقرا و مستمندان راه‌اندازی ‌شده‌اند که تا کنون از این طریق کمک‌ها و خدمات بسیاری به اقشار آسیب‌پذیر ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه خیران اردبیلی از طریق سامانه ۰۹۶۸۸۷۷ می‌توانند در ماه مبارک رمضان کمک‌های خود را به سادگی در اختیار خانوار تحت حمایت قرار دهند، اعلام کرد: همچنین نیکوکاران از طریق شماره‌گیری کد #۰۴۵*۸۸۷۷* نیز می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند تا آنها لوازم ضروری خود را در ماه نزول قرآن تأمین کنند.

دشتی با بیان اینکه خیران و نیکوکاران در طول ماه مبارک رمضان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، حمایت از ایتام و فرزندان مشمول طرح «محسنین» را برعهده بگیرند، افزود: ۱۴ هزار حامی با کمک‌های معنوی، عاطفی، نقدی و غیرنقدی خود یاری‌رسان ایتام و فرزندان خانوار تحت حمایت هستند تا آینده‌ای روشن و درخشان را برای آنها رقم بزنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه دو هزار یتیم تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: سه هزار و ۷۰۰ نفر از فرزندان خانوار تحت حمایت نیز در قالب «طرح محسنین» قرار گرفته‌اند که با حمایت‌های همه جانبه حامیان بخش مهمی از مسائل آنها رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح «محسنین» با هدف دستگیری از فرزندان خانوار تحت حمایت که دارای سرپرست از کار افتاده و بیمار هستند اجرا می‌شود، بیان کرد: با کمک‌های حامیان و خیران می‌توانیم گام‌های موثرتری را برای برطرف شدن مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی، جهیزیه و مسکن فرزندان خانوار تحت حمایت برداریم.

دشتی با بیان اینکه خیران اردبیلی بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلین تومان در ماه مبارک رمضان سال گذشته به خانوار تحت حمایت کمیته امداد کمک کرده‌ بودند، افزود: کمک‌های خیران در سال ۹۶ در قالب برپایی سفره‌‌های اطعام و افطار، غذای گرم، سبدغذایی، همیان مولا، طرح «مفتاح الجنه» و زکات فطره به دست نیازمندان رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه مسئولان و خیران در قالب طرح «مفتاح الجنه» با هزار و ۲۱۴ نفر از مددجویان در سال گذشته دیدار و همنشینی کرده‌اند، گفت: در قالب طرح «همیان مولا» بیش از ۲۶۴ میلیون تومان به تأمین اقلام مورد نیاز اقشار بی‌بضاعت جامعه کمک شده بود.

 

ارسال نظرات