مسئول صالحین ناحیه مقاومت بسیج درگز:

زینت انسان، صداقت و راستگویی اوست

مسئول صالحین ناحیه مقاومت بسیج درگز بیان داشت: زینت انسان، صداقت و راستگویی اوست و اگر رستگاری دنیا و آخرت  را می‌خواهیم باید در کار‌های خود صداقت داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۳۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام رضا حمیدی در کلاس اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان در جمع پایوران سپاه ناحیه درگز با اشاره به اهمیت صداقت در زندگی انسان‌ها گفت: یکی از وظایف پیامبران دعوت انسان‌ها به خیر و نیکی می‌باشد و راستگویی از اهم این خیرات است.

وی علت پذیرش پیامبران توسط بشریت را صداقت آن‌ها خواند و گفت: بارز‌ترین خصوصیت انبیای الهی صداقت آن‌ها در گفتار و کردارشان می‌باشد و همین عامل موجب شد تا پیروان بسیاری را در دعوت خویش به خداوند پیدا نمایند.

وی با اشاره به حدیثی از امیر المومنین علی علیه الاسلام افزود: نسبت راستی به دین، نسبت سر است به بدن، انسان سالم کسی است که دل و زبانش یکی باشد، صداقت و راستگویی نه تنها در گفتار که در تمامی اعمال و امور زندگی مان باید نمود پیدا کند.

وی گفت: کسی که دل و زبانش یکی نباشد صادق نیست و به قولی منافق است صدق در قرآن کریم از چنان جایگاهی برخوردار است که در کنار مفاهیمی همچون ایمان، تقوا، امانت داری و وفای به عهد آمده است.

حمیدی زینت انسان را صداقت و راستگویی او برشمرد و گفت: اگر رستگاری دنیا و آخرت  را می‌خواهیم باید در کار‌های خود صداقت داشته باشیم همان گونه که امام محمد باقر علیه السلام راست کرداری را آرایش مخلوق برای آفریدگار خویش خوانده است.

حمیدی با اشاره به آیه وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ گفت: ما همواره صدق و راستی در کارهایمان را باید از خدای خود طلب کنیم صدق در آغاز و پایان کار‌ها چرا که اگر صداقت در کار نباشد دچار خود برتر بینی و ستم در کار خواهیم شد.

مسئول صالحین ناحیه مقاومت بسیج درگز جلب اعتماد مردم، محبت و جلال و شکوه را از دست آورد‌های صداقت بر شمرد و افزود: انسان دورغ گو هیچ جایگاه و مقامی در نزد مردم ندارد، اگر بنده‌ای راست بگوید اولین کسی که او را تصدیق می‌کند خدای اوست و اگر دروغ بگوید اولین کسی که سخن او را تکذیب می‌کند نیز خداوند است.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از حضرت علی علیه السلام یکی از عوامل خوشبختی را راستگویی انسان خواند گفت: چهار چیز است که به هر کس داده شود خیر دنیا و آخرت به او داده شده است راستگویى، امانتدارى، حلال خورى و خوش اخلاقى.
ارسال نظرات
پر بیننده ها