نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد برپا می‌شود

معاون شهردار مشهد گفت: نمایشگاه قرآن و عترت در محل میدان شهدای مشهد برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۴۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ هادی بختیاری ظهر امروز در نشست خبری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: در راستای سیاست نشاط و فرح‌بخشی مضاعف در ماه مبارک رمضان شهروندان در مشهد، برنامه‌های متعددی در عرصه میدان شهدا برای شهروندان تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: رویداد بهار جان‌ها، فضای تعامل و انسجام و همکاری شهرداری با اداره کل فرهنگ و ارشاد در مشهد است. یکی از سیاست‌های شهرداری، ایجاد و گسترش نشاط و فرح بخشی در ماه مبارک رمضان است از این رو نمایشگاه قرآن و عترت و برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری و قرآنی در عرصه میدان شهدا برگزار خواهد شد.

بختیاری تصریح کرد: ابتکار برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در عرصه میدان شهدا توسط شهردار مشهد مطرح شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات شهرداری شامل تدارک و دعوت قاریان برجسته استانی، کشوری و بین‌المللی جهت تلاوت قرآن در عرصه میدان شهدا، دعوت از خوانندگان هنرمند برجسته کشور جهت مناجات‌خوانی، نظیر آقایان سراج، اصفهانی، مختاباد، فلاحتی و معتمدی بخشی از این برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: دعوت از گروه‌های متحد برای اجرای سرود‌های دینی و آیینی در سطح استانی و کشوری، دعوت از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری و ایجاد فضا‌هایی جهت پذیرایی و نوشیدنی از شهروندان و همچنین تدارک فضایی برای بازی کودکان و نوجوانان با محوریت موضوعات فرهنگی و قرآنی و تدارک فضایی ویژه نوجوانان با موضوع نجوم و رصد آسمان با محوریت قرآن از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

بختیاری افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰۰ برنامه دیگر خارج از عرصه میدان شهدا و در سطح شهر توسط شهرداری در فرهنگ‌سرا‌ها و فضا‌های شهری اجرا شود. موضوع تدبر در قرآن و آشنایی با نهج‌البلاغه در فرهنگ‌سرا‌های سطح شهر در اولویت قرار گرفته‌اند. اطلاع رسانی جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان در سطح شهر به شهروندان، از اقدامات امسال شهرداری بوده است.

بختیاری عنوان کرد: طرح قدیم‌ها مشهد در حوزه گردشگری در راستای ایجاد و افزایش تعامل اجتماعی میان شهروندان تحت محور افطاری‌های دورهمی توسط مردم و همسایه‌ها در محلات اجرا خواهد شد. همچنین معاونت تربیت بدنی شهرداری مشهد، مسابقات فوتسال جام محلات با رویکرد محله محوری و برگزاری مسابقات بسکتبال در خانه بسکتبال را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: اجرای جشنواره‌های تفریحی، ورزشی در پارک‌ها و بوستان‌ها در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) و عید فطر برای استفاده عموم شهروندان و اجرای مراسم ویژه در سه بوستان ملت، کوهسنگی و بهار نیز در ایام ماه مبارک رمضان مدنظر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها