سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل گفت: جهاددانشگاهی با تکیه بر توان رسانه های عمومی خود از جمله ایسنا و ایکنا، در فرهنگ سازی جهت تحقق شعار سال در جامعه، نقش خود را ایفا خواهد نمود.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۱۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

فرهنگ سازی شعار سال با تکیه بر توانمندی رسانه ها جهاددانشگاهی امکانپذیر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مریم خروشی با بیان این که فرهنگ سازی شعار سال با تکیه بر توانمندی رسانه ها جهاددانشگاهی امکانپذیر است در جمع خبرنگاران افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای ادامه مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری و نقش مردم را در تحقق شعار سال پررنگ تر پیش بینی فرموده اند.

وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در کنار دانشگاهیان برای تحقق شعال سال تصریح کرد: جهاددانشگاهی و دانشگاهیان می‌توانند مدل مفهومی و الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی خاص جمهوری اسلامی ایران را طراحی و برنامه های عملیاتی و اقدامات لازم جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و به تبع آن حمایت از کالای ایرانی را در سطح کشور عملیاتی کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نقش موثری در فرهنگ سازی و ترویج و تبیین فرهنگ در جامعه ایفا می کند، ادامه داد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی با استفاده از توانمندی رسانه‌ای و مراکز دانشجویی خود و با برگزاری برنامه های فرهنگی، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور دانشجویان استان، در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی تلاش خواهد کرد.

خروشی اهداف کلی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در برنامه ششم را توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ارتقای سرمایه انسانی با تأکید بر فرهنگ جهادی، ایجاد، توسعه و ساماندهی کیفی ساختارهای فرهنگی، توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز با تأکید بر کارآفرینی و بازاریابی فرهنگی به منظور ترویج خلاقیت و تقویت و تعمیق روحیه خودباوری و دین باوری دانشجویان عنوان کرد.

وی به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی برای دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته و در اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی در قالب نشست، کارگاه، اردو، بازدید، مسابقه، نمایشگاه، و ... با همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

وی از پیش بینی برگزاری حدود 50 عنوان برنامه فرهنگی ویژه دانشجویان و 16 عنوان برنامه فرهنگی ویژه کارکنان جهاددانشگاهی واحد اردبیل در سال 1397 و در دومین سال از اجرای برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی در معاونت فرهنگی واحد اردبیل خبر داد و افزود: پیش بینی چاپ 20عنوان کتاب، برگزاری همایش استانی، برگزاری کارگاه و نشست های دانشجویی، اردو های دانشجویی و ... از جمله مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای سالجاری است.

ارسال نظرات