خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

فتح بزرگ خرمشهر موجب سرشکستگی رژیم صدام شد

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: فتح بزرگ خرمشهر موجب سرشکستگی رژیم صدام حسین و تلخ کامی حامیان قدرتمند وی شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۰۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

فتح بزرگ خرمشهر موجب سرشکستگی رژیم صدام شدمرتضی سیاهوشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: روز سوم خرداد سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس پس از حدود 19 ماه اشغال آن به دست نظامیان رژیم بعثی صدام است.

وی با بیان اینکه سوم خرداد وآزادسازی خرمشهر روز و خاطره بزرگ تاریخی است که به یک ذهنیت مستمر در حافظه تاریخی ملت ایران بدل شده است، گفت: فتح خرمشهر، موجب هیجان عظیم و برانگیختگی احساسات و عواطف پاک در میان ملت ایران شد و دل‌های همه ایرانیان و مسلمانان جهان را به یکدیگر نزدیک و همدلی و وحدت عملی بین اقشار ملت را برانگیخت.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان  با اشاره به اینکه فتح بزرگ خرمشهر موجب سرشکستگی رژیم صدام حسین و تلخ کامی حامیان قدرتمند وی شد، افزود: نظامیان بعثی، همه همت، توان و تدبیر خود را برای حفظ اشغال خرمشهر و ادامه اشغال آن  به کار گرفتند و این شهر زیبا را را با آرایش نظامی و عملیات مهندسی به زعم خود به یک دژ نفوذناپذیر و غیر قابل تصرف تبدیل کرده بودند.

وی اضافه کرد: رژیم بعثی عراق با کشیدن حصارهای دفاعی متعدد به دور خرمشهر و احداث خاکریزهای دفاعی گسترده، با تخریب خانه‌های مردم و نیز ایجاد استحکامات گسترده، که با تعبیه میدان‌های مین و چیدن سیم خاردارهای زیادی به دور آنان صورت گرفته بود، از پدافند قطعی خود برای حفظ این شهر مطمئن شده و حتی فکر مقابله با عملیات احتمالی هوابرد و هلی‌بُرن از سوی نیروهای ایرانی را نیز کرده بودند و هرجا فضا و زمین مساعدی برای فرود آمدن نیروها از هوا بود، آن ناحیه را با کاشتن عمودی تیرآهن‌های متعدد،‌ برای اقدام نظامی از آسمان، ناممکن ساخته بودند.

سیاهوشی با بیان اینکه تمام این اقدامات نشان از عزم جدی صدام، برای نگهداری و ادامه اشغال خرمشهر از سوی نظامیان بعثی عراقی داشت،  تصریح کرد: فتح خرمشهر فتح عظیمی بود که دشمن بعد از گذشت 37 سال از این جریان همچنان مات و مبهوت از این فتح است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فتح خرمشهر را نصر بزرگ خدا می‌داند که نصیب لشکریان اسلام کرد، گفت: ایشان اینگونه فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» به این نحو که همه نصرت‌ها را باید اذان خدا بدانید.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر اینکه پیروزی بر دشمن نباید انسان را از یاد خدا غافل کند به بیان فرمایشات امام راحل در آزاد سازی خرمشهر اشاره و عنوان کرد: امام بزرگوار ضمن تبریک این پیروزی بزرگ بر  رزمندگان و ملت ایران همچنین  بر متابعانی که در دو جبهه جنگ با دشمن باطنی و ظاهری  پیروزمندانه و سرافراز امتحان خود را داده و برای اسلام  سرافرازی آفریند  تاکید می‌کند که هوشیار باشید که پیروزی هرچند عظیم و حیرت‌انگیز است، شما را از یاد خدا که نصر و  فتح در دست او است غافل نکند.

وی اضافه کرد: غافل شدن انسان از یاد خدا در اثر پیروی و فتح بزرگ افتی بزرگ  و دامی خطرناک است که با وسوسه شیطان به سوی آدم می‌آید.

سیاهوشی با بیان اینکه امام راحل با وجود عظمت بزرگ فتح خرمشهر سفارش به خودسازی می‌کند، یادآور شد:  تنها راه غلبه بر دشمن بیرونی و کسب پیروزی این است که ابتدا بر دشمن دورنی غلبه کنیم چراکه کسانی توانستد خرمشهر را فتح کنند که ابتدا خاکریزهای نفس اماره خود را فتح کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم خرمشهرهای پیش رو را در مقابله با دشمن فتح کنیم نیاز به انسان‌هایی داریم که به خودسازی پرداخته‌اند  چرا که با انسانی‌هایی که آلوده به متاع دنیوی و دلبسته به مادیات هستند نمی‌توان به پیروزی رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات