خبرهای داغ:
بسیج بررسی می کند:

چرا با سقوط شاه فلسطین آرمان انقلاب شد؟

روز قدس در تمام کشورهای مدافع اسراییل هم رخنه کرد و این سیاست انقلابی امام عالم گیر شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۰۶۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ایران تنها کشور شیعه است که در میان حکومت های اهل سنت سربرآورده است و همواره شیعه توسط حکومت های اهل سنت با شدیدترین وجه سرکوب شده است و برای جلوگیری از پیشرفت ایران با تمام ابزار به دشمنی می پرداختند.
از جمله عراق و بحرین که بیش از ۶۵درصد شیعه هستند به زور چکمه و سرنیزه یا حمایت ابرقدرت ها اقلیت سنی در این کشورها حکومت را در دست گرفتند و بیش از ۷۵۰هزار نفر شیعه در عراق توسط صدام قتل عام شدند.
روح شیعه با دیکتاتوری سازگار نیست، لذا در دوران پهلوی فشار عثمانی و اعراب به ایران همواره وجود داشت که باعث جدایی بخش های از آذربایجان و بحرین یا مرزهای شرقی از ایران شد.
عراق به دلیل ترس از روی کار آمدن شیعیان و اتحاد با ایران از سال ۵۴با تحمیل جنگ یکشنبه سیاه در ۲۱بهمن ماه و ۸ سال جنگ تحمیلی نشان داد که روح سازگاری در میان اعراب با ایران وجود ندارد. بیشترین سود را از اختلاف میان ایران و اعراب اسراییل می برد.
هنگامیکه اعراب با اسرایبل در حال نبرد بودند ایران به کمک اسراییل رفت و پس از آن رقابت برای نزدیکی به اسراییل و برآورد کردن منافع این رژیم شدت گرفت.
به عنوان مثال برخی از وزرا و بزرگان رژیم پهلوی از یهودیان و بهاییان اسراییل بودند که نمونه بارز آن هویدا نخست وزیر شاه که پس از اعدام جسدش مخفیانه به اسراییل برده شد و در الخلیل با احترام نظامی کنار پدرش دفن شد .
با پیروزی انقلاب اسراییل سودای نیل تا فرات را در خطر دید.ایران باید کشورهای منطقه عرب زبان که حکومت های سنی داشتند با خود همراه میکرد.امام به عنوان هوشمند ترین سیاست مدار قرن روزقدس را پایه گذاری کرد و جمله معروف اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود را به جهان مخابره کرد.
سفارت اسراییل در تهران اشغال و تحویل یاسر عرفات داده شد.لازم است بدانیم که سفارت اسراییل در تهران مخفیانه بود تا منافع شاه به خطر نیفتد.
روزقدس در تمام کشورهای مدافع اسراییل هم رخنه کرد و این سیاست انقلابی امام عالم گیر شد.
ملت های عرب با پیدا شدن روزنه امید به همراه مستضعفین جهان دور ایران حلقه زدند. دیکتاتورها همچنان مخالف جمهوری اسلامی بودند و هستند.
ایران توانست عراق را در جرگه دومین حکومت شیعه در کنار خود بیابد و دشمن دیرینه خود را به نزدیکترین دوست تبدیل کند. در لبنان بزرگترین بازوی توانمند شیعه بنام حزب الله و مسیحیان را که جنبش امل هستند به عنوان۶ متحد سیاسی توانست قلبها را تسخیر کند. در سوریه هم با داشتن اعتقادات مشترک ایران حرف اول را زد و اینک از نیل تا فرات، خلیج عدن و تنگه باب المندب برادرانی هستند که تا دیروز دشمنان ما محسوب می شدند.
در نیجریه با تربیت شیخ زکزاکی ۱۵میلیون شیعه همدل برای جمهوری اسلامی تربیت می شود. ایران با در دست داشتن پرچم آزادی فلسطین موج ملت های منطقه را گرد خود آورده که کشورهای عرب زمانی متوجه شدند که انقلاب تثبیت شده بود.
حال عربستان و سایرین هم با محمود عباس بنام آزادی فلسطین بدل حرکت ایران را انجام دادند که منجر به اختلاف در بین فلسطینیان شده و اسراییل بیش از ۹۰درصد خاک فلسطین را تصاحب کرد.
ترکیه با یک حرکت نمایشی و انتخاری توانست برای مدت کوتاهی این پرچم را از دست ایران بگیرد و خالد مشعل طیف حامی ایران را به سمت قطر،ترکیه،عربستان و امارات کشاند که در اصل حلقه تشکیل دهنده داعش بودند.ایران با کار اطلاعاتی قوی فرد خائن را که داماد خالد مشعل بود شناسایی و در سوریه کشته شد.وی از جمله کسانی بود که در ترور عماد مغنیه و بسیاری از فرماندهان حماس دست داشت و کار حمل سلاح به سوریه برای براندازی اسد را انجام داد.
اما با رو شدن مشت حلقه داعش پرور ایران همچنان در خط مقدم باقی ماند، ایران اگر فلسطین را از دست می داد در مدت ۴۰ سال انقلاب بیش از ۴جنگ خانمانسوز با اعراب را تجربه می کرد.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها