یادگار هشت سال دفاع مقدس:

رسانه‌های جهانی تا سه روز پس از فتح خرمشهر؛ این واقعه مهم را بازتاب نداد

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: تا سه روز پس از آزاد سازی خرمشهر رسانه‌های جهانی نیز این پیروزی دلاورمردان ایرانی را بازتاب ندادند، چون خیال می‌کردند که صدام دوباره آنجا را تصرف می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۶۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فرامرزی در  مراسم گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد که در محل نمازخانه ناحیه قوچان و با حضور نیرو‌های پایور و وظیفه این ناحیه برگزار شد؛ در ابتدای بیانات خود به وضعیت ابتدای جنگ پرداخت و اظهار داشت: آن زمانی که جنگ شروع شد هنوز کشور آمادگی لازم را نداشت و عده‌ای خود فروخته در داخل مشکل‌ساز شده بودند و آن شرایط را می‌توان به وضعیت کنونی کشور مقایسه کرد که عده‌ای ساز ناسازگاری پیش گرفته‌اند و می‌خواهند به کشور ضربه بزنند و توطئه‌های مختلفی را برای براندازی جمهوری اسلامی ایران طراحی می‌کنند که با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و نیرو‌های دلسوز انقلاب این توطئه‌ها را خنثی کرده اند.
 
 وی ادامه داد: زمانی که صدام به ایران حمله کرد می‌خواست به خیال خودش کشورمان را تصرف کند و اعلام کرد که خرمشهر را در چند روز تصرف می‌کنیم و پس از آن نیز به تهران می‌رسیم، اما به حول  و قوه‌ی الهی خرمشهر از تصرف حزب بعث عراق آزاد شد و همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد  و اکثر کارشناسان نظامی نیز به این امر اذهان دارند.
 
یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: صدام اعلام نموده بود که اگر ایران خرمشهر را بتواند پس بگیرد ما کلید بصره را می‌دهیم که این حرف او نیز یاوه گویی بیش نبود. عملیات بیت المقدس نزدیک به ۲۲ روز طول کشید و منجر به آزاد سازی خرمشهر شد و در این عملیات صدام با تمام توان خود حضور داشت و برای همین امر هم به خود و  هم نیروهایش خیلی مطمئن بود و یک نمونه از توان نیرویی او در این عملیات این بود که پس از آزاد سازی خرمشهر حدود نوزده هزار اسیر عراقی از شهر تخلیه شد و به سمت اهواز برده شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: تا سه روز پس از آزاد سازی خرمشهر رسانه‌های جهانی نیز این پیروزی دلاورمردان ایرانی را بازتاب نکردند، چون خیال می‌کردند که صدام دوباره آنجا را تصرف می‌کند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها